آمار مدارسِ فاقد فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام شد

تهران (پانا) - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آمار مدارسی که فاقد فاصله‌گذاری اجتماعی هستند، این مسئله را بدلیل اندک بودن تعداد دانش‌آموز این مدرسه‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آمار مدارسِ فاقد فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام شد

علی باقرزاده در مصاحبه با برنامه صبح و گفت‌وگو رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه کرونا طولانی ترین وقفه آموزشی را در دنیا ایجاد کرده، گفت: یک و نیم میلیارد دانش‌‌آموز از مدرسه باز مانده‌اند و آغاز سال تحصیلی، دغدغه همه کشورهاست.

وی با اشاره به دایر شدن کلاس‌های درس از امروز اظهار کرد: ۳۵درصد مدارس کشور زیر ۳۰نفر دانش آموز و ۵۷درصد مدارس، کمتر از ۷۰ نفر دانش‌آموز دارند و بیش از ۶۲درصد مدارس دانش‌آموزانی کمتر از ۱۰۰ نفر را در خود جای می‌دهند که در این مناطق فاصله گذاری اجتماعی را نخواهیم داشت. مسئولان آموزش و پرورش در تمام سطوح به مدت سه ماه در حال آماده سازی مقدمات و تولید محتوا و آماده سازی کلاس‌ها هستند.

وی افزود: قاعده بر این بود که میان مدرسه و خانواده ارتباطی برای گفت‌وگو در خصوص نحوه ادامه کار بوجود آید ولی این ارتباطات برای پایه‌هایی که دانش‌آموزان برای اولین بار در مدرسه حضور یافته و با معلم آشنا می‌شوند، باید حضوری شکل گیرد. شورای مدرسه متشکل از اولیا، مسئولان مدرسه و نمایندگان معلمان، مرجع تصمیم گیری و سیاست گذاری در خصوص نحوه مدیریت کلاس‌ها طی سال تحصیلی پیش رو است. بر اساس مساحت مدارس، کلاس‌ها، طول زمان رسیدن به مدرسه و سطح تحصیل خانواده‌ها بررسی و دانش‌آموزان گروه بندی می‌شوند.

باقرزاده با بیان اینکه برخی دانش‌آموزان بر اساس سطح دانش، باید آموزش حضوری بیشتری را دریافت کنند، افزود: برخی دانش‌آموزان هم به روش آموزش غیر حضوری دسترسی ندارند و باید زمان بیشتری را در مدرسه بگذرانند. آموزش‌هایی هم در منزل و قسمتی بصورت تجمعی است و ارتباطات به هر حال در قالب حضوری شکل می‌گیرد. خانواده‌ها اگر نگران مشکلات بهداشت مدرسه هستند، باید بدانند در خرداد یا اوایل تیرماه ۲ میلیون دانش‌آموز پایه نهم و دوازدهم را در امتحانات داشتیم که هیچ مسئله‌ای هم برای هیچ کس ایجاد نشد.

همچنین مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش تهران در مصاحبه با این برنامه صبحگاهی در مصاحبه‌ای کوتاه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: ورژن جدید برنامه شاد بسیار پیشرفته شده است و قابل مقایسه با نسخه قبلی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار