روحانی پادشاه مالزی را به ایران دعوت کرد

رئیس‌جمهوری سلطان عبدالله را برای گفت‌وگو درباره مسائل و مشکلات جهان اسلام به ایران دعوت کرد/ روحانی در پیام‌هایی فرارسیدن روز ملی قرقیزستان و ویتنام را به رهبران این کشورها تبریک گفت

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با تبریک فرارسیدن روز ملی قرقیزستان، ویتنام و مالزی به رهبران این کشورها ابراز امیدواری کرد با عنایت به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور و در پرتو مساعی مشترک، روابط فیمابین در تمامی زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بیش از پیش توسعه یابد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
روحانی پادشاه مالزی را به ایران دعوت کرد

متن پیام تبریک حجت الاسلام و المسلین دکتر حسن روحانی به مناسبت روز ملی قرقیزستان به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای سورنبای جئین بکوف

رئیس جمهور محترم قرقیزستان

فرارسیدن روز ملی جمهوری قرقیزستان را به جنابعالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم با عنایت به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور و در پرتو مساعی مشترک بیش از پیش شاهد توسعه روزافزون روابط فیمابین در تمامی زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشیم. تلاش مضاعف مسئولین دو کشور برای شناسایی و رفع موانع و مشکلات احتمالی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود، می‌تواند گام بزرگی در تحقق توسعه مناسبات و فراهم آوردن رفاه بیشتر برای ملت‌های‌مان باشد. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم جمهوری قرقیزستان و همچنین رهایی از بیماری جهانی کرونا را مسألت دارم.»

متن پیام تبریک حجت الاسلام و المسلین دکتر حسن روحانی به مناسبت روز ملی مالزی به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

جناب آقای سلطان عبدالله رعایه‌الدین المصطفی بالله شاه

پادشاه مالزی

فرا رسیدن روز ملی مالزی را به جنابعالی، دولت و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تحسین مواضع و تلاش‌های دولت و مردم مالزی و دیدگاه مشترک دو کشور در مقابله با بحران‌های جهان اسلام از جمله اشغال فلسطین و آلام مردم مظلوم آن، تنها راه برون رفت از مشکلات پیش روی دنیای اسلام را گفتگو و تعامل سازنده میان دولت‌های اسلامی می‌داند. در این چارچوب مایلم از آن‌جناب برای سفر به جمهوری اسلامی ایران به منظور گفتگو و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات جهان اسلام و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت صلح و ثبات و همچنین توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه با کشور دوست و برادر مالزی دعوت نمایم. امیدوارم در پرتو اراده سیاسی موجود، بیش از پیش شاهد همبستگی میان دو ملت و توسعه روابط فیمابین در کلیه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی باشیم. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و نیکبختی مردم مالزی را مسالت دارم.»

متن پیام تبریک حجت الاسلام و المسلین دکتر حسن روحانی به مناسبت روز ملی ویتنام به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای نگوین فوترونگ

رئیس جمهوری سوسیالیستی ویتنام

فرا رسیدن روز ملی جمهوری سوسیالیستی ویتنام را به جناب‌عالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

امیدوارم روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوسیالیستی ویتنام در پرتو دوستی دیرین و اراده مشترک مقامات بلندپایه دو کشور، بیش از پیش گسترش یافته و شاهد توسعه و تعمیق مناسبات در تمامی زمینه‌ها باشیم. سلامتی و موفقیت آن جناب و سعادت و بهروزی مردم جمهوری سوسیالیستی ویتنام را آرزومندم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار