روحانی در دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ایران همچون گذشته آماده همکاری با آژانس در چارچوب پادمان است

تهران (پانا) - رئیس جمهور با بیان اینکه از دیدگاه ما آژانس بین المللی انرژی اتمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: روابط ایران با آژانس در سطح بسیار خوبی است و پیام سفر مدیرکل آژانس به تهران برای جهانیان این است که ایران مثل گذشته آماده است در چارچوب پادمان با آژانس همکاری نزدیکی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ایران همچون گذشته آماده همکاری با آژانس در چارچوب پادمان است

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار "رافائل ماریانو گروسی" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با وی ، با ابراز امیدواری به اینکه همکاری های بین ایران و آژانس روز به روز بیشتر شود، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی علاوه بر وظایف فنی و تخصصی خود در زمینه پادمان و پروتکل الحاقی که ایران داوطلبانه آن را اجرا می کند، در رابطه با برجام و حفظ این سند چند جانبه نیز مسئولیت مهمی برعهده دارد.

روحانی با اشاره با گزارش های دقیق و کارشناسانه آژانس درمورد اجرای برجام در مدت زمان همکاری 7 کشور طرف برجام در این زمینه، گفت: برجام یک توافق بسیار مهم برای ایران و 1+5 بود و در کل منطقه و جهان آرامش را بوجود آورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا بدون هیچ دلیلی در سال 2018 از توافق برجام خارج شد، تصریح کرد: با گذشت بیش از دو سال از خروج این کشور از برجام، آمریکایی ها به خوبی متوجه شده اند که اقدام آنها کار نادرستی بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز اهمیت برجام به خوبی برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل ملموس است و آمریکا بعد از خروج از برجام از طریق سازمان های بین المللی موفقیتی نداشته است، اظهار داشت: امیدواریم آمریکا یک روز درک کند که دوران یکجانبه گرایی تمام شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط فعلی، ما و جامعه جهانی برای حفظ برجام تلاش می کنیم و آمریکا و یکی دو کشور متاسفانه برای تخریب برجام در تلاش هستند، گفت: امیدواریم آژانس به عنوان حمایت از چند جانبه گرایی از لحاظ فنی، علمی و حرفه ای اهمیت ماندن برجام و اجرای آن را برای جهانیان توضیح دهد.

روحانی حفظ استقلال، بی طرفی و حرفه ای بودن آژانس را بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که جایگاه حرفه ای آژانس در افکار عمومی بیش از پیش تقویت شود.

رئیس جمهور با اشاره به توافق خوب بین آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران در این سفر، گفت: آژانس باید به این نکته مهم توجه کند که ایران دشمنان قسم خورده ای دارد که همواره به دنبال ایجاد مشکل برای ما هستند، آنها کسانی اند که هم سلاح اتمی دارند و هم با آژانس همکاری نمی کنند.

روحانی با اشاره به نتایج و دستاوردهای گذشته همکاری های ایران و آژانس، بر حفظ این دستاوردها تاکید کرد و گفت: در این سفر هم توافق خوبی حاصل شد که می تواند به حرکت در مسیر صحیح و درست برای حل و فصل نهایی مشکلات کمک کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در دیدار با رئیس جمهور کشورمان ، با ابراز خرسندی از توافق حاصل شده با سازمان انرژی اتمی ایران در این سفر، بر تعمیق و گسترش بیش از پیش همکاری های ایران و آژانس تاکید کرد

رافائل ماریانو گروسی، گفت: برجام به معنای واقعی کلمه یک دستاورد و معیار بزرگ برای همه طرف ها بود و برای حفظ آن وظیفه مهمی به ما محول شده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به فعالیت های گسترده این سازمان بین المللی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیش از پیش ایران و آژانس همه مسائل و پرسش های فنی و حرفه ای مرتفع گردد..

رافائل گروسی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم عوامل و صداهای خارجی تاثیری بر همکاری ما داشته باشد، گفت: عملکرد آژانس فنی و حرفه ای است و هر زمان سوالی داشته باشیم با مذاکره و انجام چنین ملاقات هایی آن را برطرف خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار