سعید اوحدی*

ایثار اجتماعی در اوج

تهران (پانا)‌ - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران با گرامیداشت روز هشتم شهریور سالروز شهادت دو تن از چهره­‌های برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی شهیدان رجایی و باهنر، تاکید کرد به یقین این شهدای والا مقام و دیگر شهدای دولت همواره الگوهای مناسب رفتاری و اخلاقی برای مسئولین و دولتمردان در همه ادوار محسوب می­‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۱۸۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سعید اوحدی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران در یادداشتی نوشت:

«هشتم شهریور سالروز شهادت دو تن از چهره­‌های برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی شهیدان رجایی و باهنر است، مدیرانی که با سلامت نفس، عمل صادقانه و کار بی‌‌منت با خون خود راه پر فراز و نشیب جمهوری اسلامی را هموار کردند. به یقین این شهدای والا مقام و دیگر شهدای دولت همواره الگوهای مناسب رفتاری و اخلاقی برای مسئولین و دولتمردان در همه ادوار محسوب می­‌شوند.

ارزش‌­های والایی چون ساد‌‌ه‌زیستی، صرفه‌جویی، پرهیز از اسراف و حفظ بیت‌­المال، اجتناب و پرهیز از تجمل‌‌گرایی و بی‌­اعتنایی به مقام ریاست شیوه عملی شهید رجایی و دولتمردانی بود که با ایشان همکاری و همیاری صمیمانه داشتند که آن شیوه هنوز هم در ذهن ملت ایران زنده و جاویدان مانده است.

شهید محمدعلی رجایی از اعماق وجود مردم‌­دوست بود و آن را تکلیف الهی و انسانی و سیاسی خود می‌دانست. همواره با مردم و در میان مردم می‌زیست و در تمام لحظات، برای رفع مشکلات و تنگناهای معیشتی مردم کوشا بود. شهید دکتر محمدجواد باهنر نیز علاوه بر اینکه یکی از تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت و اندیشه اسلامی بود، در راه تحول فکری و فرهنگ جامعه گام‌های موثری برداشت. رعایت اخلاق اسلامی، خوشرویی نسبت به مردم، ساده‌­زیستی، مردم‌‌داری و حفظ بیت‌‌المال از جمله شاخص‌های اخلاقی و رفتاری شهید باهنر بود.

ایثار اجتماعی در اوج بندگی خدا، آنچنان در وجود شهیدان رجایی و باهنر تجلی یافته بود که در راه خدمت به بندگان خدا، از خود، خانواده و نزدیکان خود گذشتند تا نشان دهند که دولتمردان حقیقی در طراز جمهوری اسلامی برای خدمت به بندگان خدا و اعتلای کلمه حق و رسیدن به اهداف والای جمهوری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید، جانباز، آزاده و ایثارگری میلیون‌ها نفر از ملت ایران بوده است، همواره باید چنین باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در ۱۳۸۳/۶/۴ درخصوص شهید رجایی و شهید باهنر فرموده‌اند: «با تکرار نام شهید رجایی و شهید باهنر، این پرچم‌‌ها را که تعیین‌کننده خط مشی دولت و نظام جمهوری اسلامی است، مشخص‌تر و واضح‌تر جلوی چشم خودمان می‌‌گیریم، تا فراموش نکنیم که از چه راهی عبور می‌‌کنیم و به کجا می‌­خواهیم برسیم»[۱].

بدون شک وجود چنین الگوهای رفتاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌‌تواند کمک بسیار قابل توجهی به مسئولان و کارگزاران در همه دوره‌ها داشته باشد تا همواره خود را با کسانی مثل شهیدان رجایی و باهنر و آیت‌الله بهشتی و ۷۲ دولتمرد و کارگزار اجرایی و قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران مثل و مانند سازند. دولتمردانی که در اوج اقتدار سیاسی و استقبال اجتماعی، صفات بارز انسانی خود را فراموش نکرده‌­اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار