بررسی تحت تاثیر قرار گرفتن کسب و کارها در فضای جهانی شدن

تهران ( پانا) - جهانی شدن به سرعت پیش می رود.جدابودن فرهنگ ها ،ملیت ها و بازارهادر دوران گذشته با تعاملات و اثرات متقابل ، درهم آمیختگی و یکپارچگی آنها به شکل واقعی و مجازی جایگزین شده است این موضوعات در کتاب مدیریت کسب و کار که به تازه‌گی با ترجمه نصیر شفیع‌پور و به همت شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی منتشر شده است، مورد بررسی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی تحت تاثیر قرار گرفتن کسب و کارها در فضای جهانی شدن

به گزارش شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، کتاب مدیریت کسب و کار با تالیف کال فاتحی ,جونگهو چوی و ترجمه نصیر شفیع پور مقدم منتشر شد.

کسب و کارهای بین المللی و مدیریت بین المللی تاثیر و اهمیت بسیاری در همه این موارد دارد.لذا مطالعه مدیریت بین المللی برای حرکت آگاهانه در شرایط ناآشنا و دشوار و برای کاهش پیامدهای غیرقابل پیش بینی جهانی شدن لازم است.

جهانی شدن و از میان رفتن مرزهای جغرافیایی بین ملت ها فضای کسب و کار را تحت الشعاع خود قرار داده است در عین حال که تعارض بین ملت ها از بین نرفته است.اشتراکات موجود به طور یقین درباره ساختن یک زندگی بهتر است.که بخشی از آن در مسیر کسب و کارهای بین المللی اتفاق می افتد.اقتصاد در دنیا با توجه به رشد و توسعه ارتباطات با سرعت فزاینده ای به گونه ای رقم می خورد که هیچ ملتی از تیررس تاثیر نیروی بازار جهانی خارج نخواهد بود.

هرچند این تاثیر در روند یکپارچگی و افزایش به هم وابستگی را درپی دارد اما با توجه به ویژگی های منحصر بفرد فرهنگی سیاسی و یا دربرخی موارد حتی اقتصادی موجب میشود که هر ملتی ویژگی خاص خود را دربازار داشته باشد.

اما در این میان ،شرکت های چند ملیتی به آرامی ولی به شکلی غیرقابل اجتناب فراتر از مرزهای ملی رفتند.

مسؤولیت مدیریت فراتر از مرزهای کشور در رقابت جهانی با فرهنگ های گوناگون در صورتی مورد توجه و رضایت قرار می گیرد که این مدیران با دیدگاه چند فرهنگی داشته باشند.درک درست و بینش و نگرشی صحیح به این تفاوت های فرهنگی چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی می تواند نقش بسیار ارزنده ای در مدیریت یک کسب و کار ایجاد کند.

اغلب فضاهای آموزشی در حوزه کسب و کار برای رسیدن به آن درک و بینش درست ،تاثیر و نقش بازار بین المللی بر مدیریت شرکت ها ،دوره های مدیریت بین المللی را را نیز به موازات سایر آموزش ها ارائه می کنند تا بتوانند به تمامی ابعاد کسب و کار مسلط شوند.

لذا به خوانندگان و جامعه مخاطبان این کتاب و به همه افرادی که بنحوی با بازارهای جهانی تعامل دارند پیشنهاد می شود که مطالعه این کتاب را برای استفاده در برنامه دوره های مدیریت کسب و کار بین المللی جای دهند بنابر دوعلت بسیار مهم و کلیدی که اولا کتاب حاضر یک چارچوب و ساختار مفهومی و توضیحات نظری بسیار مفیدی برای چالش های روزمره مدیران ارائه می کند ثانیا با توجه به درک آن مفاهیم می تواند برای مدیران مزیت رقابتی زیادی در بازارهای جهانی با فرهنگ های متنوع ایجاد کند.

نهایت امر آنچه تاکید این کتاب است اشاره درست و دقیق نویسنده بر اهمیت تفاوت های فرهنگی و دشواری های پیش رو در معاملات با افراد با پیشینه های مختلف فرهنگی است به تعبیری این آگاهی را به مدیران می دهد که دشواری کسب و کار جهانی فقط اداره و مدیریت معاملات بین المللی نیست بلکه روبرو شدن و تعامل با افرادی است که ارزش ها و هنجارهای متفاوت با ما دارند .

نویسنده کتاب را در سه بخش تنظبم نموده که در بخش اول اهمیت کسب و کار بین المللی و مدیریت آن وجنبه های عملیاتی کار بررسی شده است.

موضوعات ارتباطات صنعتی که شامل مدیریت منابع انسانی و روابط کاری است در ادامه مباحث پیگیری می شود.

مطالعه کتاب در ابتدا می تواند برای دانشجویان کسب و کار بسیار مفید و سازنده واقع شود ولی با توجه به پلانی که در چیدمان مطالب ارایه میکند و نگاهی به نگرش ها و نقاط مشترک فرهنگی دارد می تواند برای مدیران و فعالان بین المللی کسب و کار برای ارتباط با افراد مختلف با هرنوع پیشینه فرهنگی علاوه بر معاملات بین المللی اصول و ضوابط و قاعده استانداردی در بازار های جهانی ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار