برنامه دیدارهای مهم 17 مرداد فوتبال ایران و جهان؛ جشن قهرمانی پرسپولیس در شب جنگ مرگ و زندگی کهکشانی‌ها

تهران (پانا) - در بین 6 دیدار مهمی که امشب در فوتبال جهان برگزار خواهد شد، نگاه جهان به منچستر و تورین خواهد بود تا تکلیف رئال مادرید و یوونتوس برای بقا در لیگ قهرمانان روشن شود اما در ایران، امشب پرسپولیس جشن قهرمانی خود را برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۱۳۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه دیدارهای مهم 17 مرداد فوتبال ایران و جهان؛ جشن قهرمانی پرسپولیس در شب جنگ مرگ و زندگی کهکشانی‌ها

امروز هفدهم مرداد 1399، 7 آگوست 2020و 17 ذوالحجه 1441، در فوتبال ایران و جهان دیدارهای در سطح لیگ برتر ایران، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ ستارگان قطر و لالیگا 2 دیدارهایی برگزار خواهد شد و همچنین تکلیف برنده سوپر جام فوتبال روسیه روشن می‌شود.

فوتبال ایران در 17 مرداد 1399

سه‌گانه تاریخی پرسپولیس در شب ساکت ورزشگاه آزادی

در دومین شب از هفته بیست و هشتم لیگ برتر ایران، سازمان لیگ فوتبال ایران تنها یک دیدار در نظر گرفته است که این بازی هم از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی تهران بین پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان برگزار خواهد شد.

این بازی از نظر جدولی برای پرسپولیس فاقد اهمیت است و شاید تنها از این جنبه برای شاگردان یحیی گل محمدی دارای ارزش باشد که آنها قرار است بعد از بازی برای چهارمین بار متوالی جام قهرمانی لیگ برتر ایران را بالای سر ببرند و دوست دارند با برد و تاریخ‌سازی جشن قهرمانی بگیرند. پرسپولیس که برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران توانسته است تیمی باشد که چهار جام متوالی بدست آورده، امشب در اولین جشن قهرمانی بدون تماشاگر تاریخ فوتبال ایران، بدنبال این است که رکورد کسب امتیاز در یک فصل لیگ برتر که در اختیار خودش بوده را بشکند.

اما در مقابل این بازی برای ذوب آهن بسیار حیاتی است و تیم لوکا بوناچیچ که در خطر سقوط قرار دارد برای امیدوار شدن به بقا چاره‌ای جز کسب 3 امتیاز این بازی ندارد، در دیدار امشب چیزی به غیر از 3 امتیاز به درد ذوب آهن نخواهد خورد و این تیم در صورت امتیاز از دادن، با شدت بیشتری در خطر سقوط قرار خواهد گرفت.

لژیونرهای ایرانی در 7 آگوست 2020، 17 ذوالحجه 1441

امشب در بین لژیونرهای فوتبال ایران 2 ملی‌پوش ایرانی در قطر و روسیه به میدان خواهند رفت که ابتدا در هفته بیستم لیگ ستارگان قطر، الشحانیه از ساعت 20:15 به مصاف قطر اسپورت کلوپ خواهد رفت و دقایقی بعد از شروع این بازی از ساعت 20:30، زنیت در سوپر کاپ روسیه تیم لوکوموتیو مسکو را پیش‌رو دارد. هر دو بازی امشب لژیونرهای ایران مهم و دارای اهمیتی خاص است و نمی‌توان یکی را مهم‌تر از دیگری دانست.

رامین رضائیان و رویای آقای گلی

در قطر الشحانیه که ته جدولی است، در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد و امشب باید به مصاف رقیب مستقیم پایین جدولی خود برود، دیداری که 3 امتیاز آن در دو هفته پایانی لیگ ستارگان به شدت برای این تیم ضروری خواهد بود. اما علاوه بر سقوط نکردن الشحانیه، این بازی برای ایرانی‌ها یک ویژگی مهم دارد.

رامین رضائیان مدافع ایرانی الشحانیه که تا به اینجای کار 11 بار برای تیمش گلزنی کرده، شانس کسب عنوان آقای گلی است و باید برای بیشتر کردن آمار گلزنی‌اش تلاش کند.

سردار بدنبال سه‌گانه روسیه

اما در روسیه، امشب فصل جدید فوتبالی در حالی با برگزاری سوپر کاپ آغاز خواهد شد که زنیت با سردار آزمون توانست در لیگ برتر و جام حذفی روسیه به قهرمانی برسد و حالا امشب در تلاش برای کسب سه‌گانه خواهد بود. زنیت پیش از این 4 بار سوپر جام روسیه را بدست آورده و در دیدار امشب امیدوار است بتواند انتقام شکست در سوپر کاپ فصل گذشته را از لوکوموتیو مسکو بگیرد و بعد از 4 سال این جام را بالای سر ببرد.

فوتبال جهان در 7 آگوست 2020

مهم‌ترین دیدارهای امشب جهان را باید در لیگ قهرمانان اروپا و دسته دوم اسپانیا دید که بدون شک از نظر اهمیت جهانی، دیدارهای باقی ‌مانده مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دارای اهمیت بالاتری خواهد بود، جایی که از ساعت 23:30 به صورت همزمان منچستر سیتی به مصاف رئال مادرید خواهد رفت و یوونتوس روبروی المپیک لیون قرار می‌گبرد.

اما پیش از این بازی، در اسپانیا یک دیدار عقب افتاده مهم و تاثیرگذار از هفته چهل و دوم برگزار خواهد شد که در آن از ساعت 22:30، دیپورتیوو لاکرونیا به جدال با فوئنلاباردا خواهد پرداخت.

جنگ مرد و زندگی برای رئال مادرید و یوونتوس

در دیدارهای همزمان از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید قهرمان لالیگا که در بازی رفت و در حضور هوادارانش 2 بر یک مغلوب شاگردان پپ گواردیولا در تیم منچسترسیتی شده بود، باید برای جبران این شکست از ساعت 23:30 در ورزشگاه خالی از تماشاگر اتحاد شهر منچستر به میدان برود.

یوونتوس هم که قهرمانی سری آ شده است، در وضعیتی تقریبا مشابه با رئال مادرید با این تفاوت که امشب میزبان است بایدهمان ساعت به مصاف المپیک لیون برود. بازی رفت دو تیم در فرانسه با پیروزی یک بر صفر المپیک لیون به پایان رسید.

دوئل نفس‌گیر در دسته دوم اسپانیا

اما در حالی که مسابقات باشگاهی در اسپانیا به پایان رسیده است، هنوز یک بازی عقب افتاده از لالیگا 2 باقی مانده که بسیار تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز خواهد بود. در دیدار امشب که از ساعت 22:30 شروع می‌شود، دیپورتیوو لاکرونیا که در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد و باید برای بقا 3 امتیاز این بازی را بدست آورد، به مصاف فوئنلاباردا می‌رود، تیمی که در صورت کسب 3 امتیاز این بازی به پلی‌آف صعود به لالیگا خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار