معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس:

حفظ محیط زیست یعنی حفظ تداوم حیات بر روی زمین

شیراز(پانا)- در جلسه ای با حضور مسولان آموزش و پرورش فارس و سازمان محیط زیست استان، راه های همکاری این دو نهاد بررسی شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
حفظ محیط زیست یعنی حفظ تداوم حیات بر روی زمین

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه فرهنگ‌ساز و تربیتی است که نقش عمده و اساسی در تربیت نسل امروز و فردا دارد افزود: ما وظیفه داریم تا در بحث انتشار محتواهای محیط زیست و حفظ محیط زیست تلاش کنیم .
او با اشاره به جمله حفظ محیط زیست یعنی حفظ تداوم حیات بر روی زمین و حفظ زندگی، تصریح کرد: محیط زیست یکی از مباحث اساسی دین اسلام است و ما باید با حفظ میراث زمین آن را به دست آیندگان بدهیم.
جهانبخش بانشی ادامه داد: ما نسبت به حفظ محیط زیست در اموزش و پرورش دغدغه مند هستیم و باید به دنبال یک برنامه مدون برای آموزش دانش‌آموزان باشیم تا محتوای مطلوبی در این زمینه برای آنها فراهم کنیم.
او گفت: باید به دانش‌آموزان چگونگی تعامل و حفاظت از محیط زیست را بیاموزیم و قدم برداشتن برای حفظ محیط زیست باید تبدیل به یک فرهنگ شود تا اگر اولیا دانش‌آموز نیز اقدام به آلودگی محیط زیست می‌کند با مقاومت فرزند خود روبرو شود.
او با اشاره به اینکه در انعقاد تفاهم نامه باید موارد استانی و بومی‌سازی را در نظر داشته باشیم گفت: ما می‌توانیم با همکاری نهاد آموزش و پرورش و محیط زیست در یک پروسه 12 ساله به نسلی آگاه نسبت به محیط زیست برسیم.
در این جلسه رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس نیز که خود از هدایت کنندگان کمپین معروف " ما صدای بختگان هستیم" بود اظهار کرد: ما ظرفیت های موجود را در اختیار این طرح می گذاریم و کانال ۱۲ هزار نفری مخاطب خود در شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) با نشر محتوا های مرتبط با محیط زیست ، به آگاه سازی و آموزش دانش آموزان کمک کنیم .
سعید خادمی در این جلسه از پیشنهاد برای در دسترس قراردادن بستر برنامه شاد به سازمان محیط زیست استقبال کرد.
رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست فارس نیز با اشاره به اینکه دست کم در هر خانواده یک دانش آموز وجود دارد گفت: انتظار داریم که با همکاری‌ آموزش و پرورش، فرهنگ حفاظت از محیط زیست را به روش های مختلف، رواج بدهیم.
زهرا شفیعی افزود: طبیعتا در اول راه تمامی ۸۰۰ هزار دانش‌آموز استان فارس با ما همراه نخواهند بود، اما امیدواریم به ندرت تمامی دانش‌آموزان را با آموزش‌های سازمان محیط زیست در راستای حفاظت از آن پوشش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار