الکترونیکی شدن انتخابات مجلس دانش‌آموزی برای نخستین بار در کشور

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در کشور خبر داد و گفت این انتخابات به صورت استانی برگزار می‌شود و از امروز اول مرداد ماه ستاد انتخابات در استان تشکیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۰۹۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
الکترونیکی شدن انتخابات مجلس دانش‌آموزی برای نخستین بار در کشور

امید اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 14 و 15 مردادماه در کشور برگزار می‌شود، گفت: این انتخابات در فارس در روز 14 مردادماه برگزار می‌شود.

او با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ایجاد فرصت‌های جدید در نحوه مدیریت و آموزش در کشور افزود: انتخابات مجلس دانش‌آموزی همواره با حضور دانش‌آموزان عضو شوراهای دانش‌آموزی در استان برگزار می‌شد که امسال با توجه به شرایط موجود و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، سازمان دانش‌آموزی با تهیه سامانه انتخابات و استفاده از فن‌آوری‌های نوین این انتخابات به صورت الکرونیکی در کشور برگزار می‌کند.

او افزود: ستاد انتخابات از امروز اول مردادماه در استان تشکیل می‌شود و پس از توجیه مدیران مناطق استان، گروه‌های ویژه اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی در شبکه شاد تشکیل می‌شود.

او با تاکید بر اینکه تمام مراحل این انتخابات به صورت الکترونیکی است، گفت: از روز شنبه 4 مردادماه دانش‌آموزان برای ورود به سامانه رای‌گیری و تهیه امور تبلیغاتی توجیه ‌می‌شوند و تا 8 مردادماه اطلاعات ارسالی اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی بررسی می‌شود و نامزدهای انتخاباتی از 4 تا 8 مردادماه می‌توانند تبلیغات خود را که شامل فیلم، عکس و رزومه خود است را در سامانه بارگذاری کنند.

اسماعیلی ادامه داد: 200 دانش‌آموز عضو شوراهای دانش‌آموزی مناطق در این انتخابات شرکت می‌کنند و 18 نفر را به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان انتخاب می‌کنند که 8 نفر آنان به عنوان نمایندگان استان فارس وارد مجلس دانش‌آموزی می‌شوند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، از بررسی و تایید صلاحیت کاندیداها در سامانه انتخابات در تاریخ پنج شنبه 9 مرداد توسط ستاد انتخابات خبر داد و افزود: پس از آن نامزدهای انتخاباتی می‌توانند از روز جمعه 10 مردادماه به مدت 3 روز تبلیغات خود را آغاز کنند و در ساعت 24 روز یکشنبه 12 مردادماه مهلت تبلیغات تمام است.

به گفته اسماعیلی انتخابات در فارس از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 14 مردادماه آغاز و اعضای شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت 12 همان روز با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شده و رای خود را اعلام کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به اینکه کمیته نظارت بر روند انتخابات در تمام مراحل حضور دارند، تسریع در شمارش آرا و ایجاد فرصت برابر برای همه دانش‌آموزان عضو در سراسر استان و شفافیت زیاد و نظارت دقیق بر روند انتخابات را از ویژگی‌های انتخابات الکترونیک برشمرد.

او اعلام نتایج انتخابات را مربوط به روز چهارشنبه 15 مردادماه دانست و افزود: در این انتخابات که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود 18 نفر از دانش‌آموزان برای حضور در بیست و یکمین شورای دانش آموزی استان فارس برگزیده می‌شوند و با توجه به اینکه فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی است از این تعداد 4 نفر از دختران و 4 نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس معرفی می‌شوند و وارد دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی می‌شوند.

به گفته اسماعیلی، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، عصاره ۸۰۰ هزار دانش‌آموز استان فارس هستند که با این انتخابات آنها به عنوان مشاوران مدیرکل، استاندار و وزرای کشور در تصمیم‌گیری‌های مربوط به خودشان دخیل هستند و این فرصتی برای مسوولان کشوری و استانی است تا تصمیم‌سازی‌های خود را با محوریت آنان انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار