رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان :

۲۱ درصد دانش‌آموزان استثنایی کهگیلویه و بویراحمد از خدمات حمایتی استفاده کرده اند

یاسوج (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته خدمات حمایتی آموزش و پرورش استثنایی کشور به استان سه برابر شده است عنوان کرد حدود ۲۱ درصد دانش‌آموزان ما توانستند از خدمات حمایتی استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
۲۱ درصد دانش‌آموزان استثنایی  کهگیلویه و بویراحمد  از خدمات حمایتی استفاده کرده اند

شهربانو بختیاری در نشست مشترک معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با مدیران مراکز آموزشی با نیازهای ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در یک سال گذشته کارهای مهمی در آموزش و پرورش استثنایی استان انجام گرفته است، بحث فضای آموزشی یکی از بزرگترین کارهایی است که سال گذشته در اولویت قرار دادیم و در واقع یکی از معضلات و مشکلات اساسی حوزه آموزش و پرورش استثنایی بود .

او با بیان اینکه خیلی از کارهایی که در آموزش و پرورش استثنایی انجام گرفته با تکیه بر توانایی همکاران برای اولین بار انجام شده است، افزود: سامانه ساماندهی، طرح ایده ها (طرحی که برای سومین سال است توسط دبیرخانه آموزش و پرورش استثنایی و با همکاری دانشگاه فرهنگیان و بنیاد نخبگان استان و در سطح ملی انجام می‌شود)، سامانه تشویقات و فصلنامه اختصاصی آموزش و پرورش از جمله کارهای است که با تکیه بر توانایی نیروهای استانی انجام شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه ۱۵۳۷ دانش آموز در سطح استان در هفت گروه استثنایی داریم، گفت: ۳۶۷ نیروی اداری خدمات رسانی به این دانش آموزان را در قالب مدیر، معاون کادر توانبخشی، مربی مرکز علمی و مربی تلفیقی انجام می دهند.

او افزود: زمین چمن مصنوعی با حمایت نوسازی در شهر گچساران راه‌اندازی و مدرسه الگو را در قالب بسته مدرسه انطباقی در شهر یاسوج اجرا کردیم.

بختیاری با اشاره به برگزاری 70 دوره آموزشی برای نیروهای جدید، گفت: آموزش زبان اشاره را برای کلیه همکاران استثنایی، پلیس راهور و همکاران بهزیستی و بریل آموزشی را برای تمام معلمان استثنایی در سطح استان اجرا کردیم.

بختیاری خواستار تخصیص نیروهای پرورشی به مدارس استثنایی شد و افزود: در چارت مدارس استثنایی هیچ نیروی پرورشی در نظر گرفته نشده است. افرادی که در حوزه پرورشی فعالیت می‌کنند ابلاغ ندارند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های توسعه‌نیافته است، گفت: ما در بخش نیروی انسانی توانمند در حوزه آموزش و پرورش بخصوص حوزه آموزش و پرورش استثنایی از استان های توسعه یافته هستیم.

بختیاری با اشاره به کمبود نیروی انسانی بخصوص نیروهای توانبخشی در سطح استان، افزود: در کهگیلویه بزرگ و در شهر گچساران و باشت هیچ نیروی توانبخشی در حوزه کار درمانی و گفتار درمانی نداریم.

او با بیان اینکه به ازای هر ۲۵ دانش آموز استثنایی یک نفر گفتار درمان یا کار درمان باید باشد، گفت: در شهر یاسوج که ۵۰ درصد دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد فقط ۳ نفر کادر درمان داریم.

بختیاری با گلایه از کمبود سرانه ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی افزود: در سطح استان هیچ سالن اختصاصی ورزشی که متناسب با دانش آموزان استثنایی باشد نداریم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان بیان کرد: در بحث شبکه شاد تقریباً ۱۰۰ درصد مدارس استثنایی و ۷۳ درصد معلمان عضو شبکه شاد هستند، اما عضویت دانش آموزی ۳۶ درصد است که یکی از عوامل آن محرومیت استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار