برگزاری موفقیت آمیز انتخابات الکترونیکی مجلس و شورای دانش‌آموزی شهر تهران

باستانی: انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی منجر به تربیت اجتماعی دانش آموز می شود

تهران (پانا) - عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران از برگزاری موفقیت آمیز الکترونیکی دهمین دوره انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی شهر تهران به عنوان اولین پایلوت انتخابات مجازی دانش‌آموزی خبر داد. 

کد مطلب: ۱۰۹۷۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
باستانی: انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی منجر به تربیت اجتماعی دانش آموز می شود

دهمین دوره انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی شهر تهران بعد از چندین ماه تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا با طرح تازه و مبتکرانه ای برگزار شد و بالاخره نمایندگان دانش آموزی در شورا مشخص شدند.

عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره به برگزاری الکترونیکی دهمین دوره انتخابات مجلس و شورای دانش آموزش گفت: این انتخابات در شهر تهران قرار بود در اسفندماه برگزار شود که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد. چندین ماه منتظر شدیم تا وضعیت عادی شود و این مهم انجام شود اما متاسفانه بهبودی رخ نداد و در نهایت در خردادماه تصمیم گرفتیم انتخابات را بصورت مجازی برگزار کنیم.
باستانی افزود: ‌از آنجایی‌که سامانه مشخص و استانداردی برای برگزاری انتخابات نداشتیم، شهر تهران تصمیم گرفت با کمک متخصصین این حوزه چنین سامانه ای را راه اندازی کند و پس از مشورت با سازمان دانش‌آموزی مرکزی قرار شد این مهم را شهر تهران پیگیری کند تا اگر با موفقیت انجام شد در ۱۹ استان باقیمانده که هنوز انتخابات شان برگزار نشده است نیز با استفاده از این سامانه انجام شود.
رییس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران گفت: سامانه انتخابات الکترونیکی شهر تهران راه اندازی شد و از ۱۲ تا ۱۸ تیر زمان ورود دانش آموزان کاندیدا به سامانه و بارگذاری تبلیغات بود. ۱۹ تیر تایید صلاحیت و ۲۰ و ۲۱ روز تبلیغات توسط منتخبین مناطق و ۲۲ تیر رای گیری انجام شد.
باستانی با اشاره به اینکه روز گذشته انتخابات شورای دانش آموزی استان و نمایندگان مجلس دانش آموزی شهر تهران به صورت پایلوت و با موفقیت به اتمام رسید، گفت: تا ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۲۲ تیرماه انتخابات ادامه داشت و درصورتی‌که به دور دوم کشیده می شد، همان روز و مجدد از ساعت ۱۴ تا ۱۸ انتخابات دور دوم را داشتیم که البته در شهر تهران در همان دور اول منتخبین مشخص شده بودند و کار به دور دوم کشیده نشد. در نهایت از تعداد ۴۴ نفر پسر و ۳۸ نفر دختر کاندیدا در این دوره از انتخابات ۱۳ نفر دختر و ۱۳ نفر پسر و یک نفر از اقلیت های مذهبی برای شورای دانش آموزی شهر تهران انتخاب شدند. از این تعداد ۱۳ نفر بالاترین رای و شرایط احراز را داشته باشند به مجلس دانش آموزی راه می یابند.
باستانی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی امسال با شعار «شورای دانش‌آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب» برگزار شده است، گفت: فلسفه این نام گذاری برگرفته از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که در بیانیه گام دوم انقلاب، پرچم داران اجرای گام دوم انقلاب را جوانان و نوجوانان می دانند.
باستانی افزود: انتخابات شورا و مجلس دانش‌آموزی فرآیندی برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزانی است که به زودی مدیران و مدبران این مرز و بوم خواهند شد و قطعا این فرصت تمرینی در جهت جامعه پذیر شدن این دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار