مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

سرانه‌ ورزشی دانش آموزان البرزی یک چهارم میانگین کشوری است

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه سرانه فضاهای‌ ورزشی دانش آموزان استان یک چهارم میانگین کشوری است،بر لزوم تشکیل مجمع خیرین سلامت محور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سرانه‌ ورزشی دانش آموزان  البرزی یک چهارم میانگین کشوری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی در جلسه شورای تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گفت: سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزان استان در حال حاضر ۹ سانتی متر مربع است که یک چهارم میانگین کشوری است.

وی افزود: با بهره برداری از فضاهای جدید ورزشی در استان این سرانه به ۱۱ سانتی متر مربع رسیده بود که با شیب تند افزایش سالیانه جمعیت استان این سرانه مجدد کاهش پیدا کرد و در حال حاضر با همراهی استاندار البرز و مجمع نمایندگان استان به دنبال تخصیص اعتبار برای تعریف فضاهای جدید ورزشی و ارتقا این سرانه هستیم.

قاسمی گفت: با وجود پایین بودن سرانه ورزشی، استان البرز جزو استان های شاخص و برتر در ورزش قهرمانی و مدال آوری است و بسیاری از فرهنگیان و دانش آموزان البرزی در حوزه مربیان و ورزشکاران جزو نخبگان ورزشی کشور هستند که باید توجه بیش تری به آنان شده و مورد تقدیر قرار بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در حال حاضر 31 فضای ورزشی برون مدرسه ای در استان داریم که 83 درصد این فضاها در راستای ایجاد شفافیت مالی مجهز به دستگاه پوز هستند و در برخی نقاط استان به علت نبود زیرساخت تاکنون امکان استفاده از دستگاه پوز وجود نداشته است و در کنار آن 26 فضای ورزشی درون مدرسه ای نیز در اختیار دانش آموزان و فرهنگیان استان قرار دارد.
این مقام مسئول در خصوص تجهیز و بهسازی این فضاها نیز گفت: از مجموع 31 فضای ورزشی، بهسازی 21 پروژه من جمله تعویض کف پوش ها صورت گرفته و در حال تامین اعتبار برای 10 فضای باقی مانده هستیم.

نادیده گرفتن سلامت و تحرک در دختران، آسیب های جدی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

قاسمی در ادامه یادآور شد: تقریبا تمام مدارس دارای حیاط پویا هستند و اکنون طرح حیاط پویا جای خود را به مدرسه پویا داده و با توجه به اعتبارات ابلاغی موفق به ایجاد 7 مدرسه پویا نیز شده ایم.

وی تصریح کرد: برای ایجاد مدرسه پویا باید فضا و محتوای مناسب پیش‌بینی شود که در این راستا فرم (قالب) شامل ثابت (سازه‌ها و طرح‌های ثابت)، متحرک (سازه‌ها و طرح‌های قابل جابه‌جا شدن)، ایجاد کلاس درس تربیت بدنی (فضایی ویژه و ایمن با ملاحظات) باید در نظر گرفته شود و همچنین محتوا شامل بازی‌های خلاقانه (طراحی بازی‌ها با نیاز دانش‌آموزان)، المپیاد ورزشی، ورزش با خانواده، نرمش صبحگاهی و تلفیق (یادگیرنده و آموزش درس با حرکت) است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه اضافه کرد: تعریف بسته های آموزشی و پرورشی مهارت محور بر اساس سند تحول بنیادین یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده است که برای حوزه تربیت بدنی نیز مواردی پیش بینی شده و این امر می تواند به اجرای سند تحول بنیادین و عینیت بخشیدن و کاربردی کردن اهداف آن کمک کند.

وی خواستار توجه بیش تر به ورزش دختران شد و گفت: نادیده گرفتن سلامت و تحرک در دختران آسیب های جدی را در آینده به دنبال خواهد داشت و لازم است راه اندازی مجموعه ای از خیرین سلامت محور را در استان البرز پایه ریزی کرد که می توانند اقدامات و کمک های خوبی در این خصوص به آموزش و پرورش داشته باشند.

قاسمی در پایان بر لزوم همکاری با دستگاه های برون سازمانی تاکید کرد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان، هیات های ورزشی و شورای شهر و شهرداری می توانند کمک زیادی به برنامه های آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی داشته باشند به همین جهت ضرورت دارد برنامه های پیشنهادی آموزش و پرورش استان را تهیه کرد و برای تصویب در اختیار شورا و شهرداری قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار