توزیع بیش از ۱۶هزار تن نهاده دامی بین دامداران سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا) - مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد طی سه ماهه اول سال جاری تاکنون ۱۶هزار و ۱۱۰ تن نهاده دامی به ارزش ۱۸۶ میلیارد ریال بین دامداران سطح استان توزیع شده است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
توزیع بیش از ۱۶هزار تن نهاده دامی بین دامداران سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، سید حسین حسینی جنگجو اظهار کرد: نهاده های توزیع شده شامل ۱۵۰۰تن جو دامی، ۳۲۰ تن ذرت، ۲۹۰ تن سویا و ۱۴هزار تن سبوس گندم است.

او ادامه داد: طی سال گذشته نیز ۱۰۶هزار تن نهاده دامی به دامداران تحویل داده شد که از این میزان حدود ۴۰۰تن بین دامدارانی که در اثر سیل دچار خسارت شده بودند بصورت رایگان توزیع شده است.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به ۲۴۶۴ واحد پرواربندی(دام سبک و سنگین) صنعتی و کوچک روستایی موجود در استان تصریح کرد: طی سال گذشته تاکنون ۳۴ هزار و۴۰۰ تن گوشت قرمز، شامل ۱۱هزار و ۱۰۰ تن از محل واردات دام و ۲۳ هزار و ۳۰۰تن از محل تولیدات داخلی استحصال و به بازار عرضه شده است.

شایان ذکر است، طی سال گذشته بیش از ۶۸ هزار راس دام سبک و سنگین شامل گاو و گوساله، شتر و گوسفند از خارج کشور وارد استان شده که بخشی از دامهای وارداتی برای پروار و بخشی نیز جهت کشتار بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار