جهش فناورانه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ارتقاء 47 رتبه ای در مدت سه سال

زاهدان(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد در مدت سه سال این دانشگاه موفق به پیشی گرفتن از 47 دانشگاه علوم پزشکی کشور در حوزه فناوری و رسیدن به رتبه 16 کشوری شد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جهش فناورانه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ارتقاء  47 رتبه ای در مدت سه سال

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: خوشبختانه مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه به واحدی پویا در زمینه تولید فناوری تبدیل شده است و جوانان صاحب علم و ایده و پشتکار، حضور پرشوری در این مرکز دارند.

او ادامه داد: استقرار 24 واحد فناور و رشد 150 درصدی تولید محصولات فناورانه و استقرار 4 شرکت دانش بنیان و رشد 200 درصدی فروش محصولات این شرکت ها در بازارهای داخلی و خارجی نسبت به 3 سال قبل، دو عامل اثر گذار در ارتقاء رتبه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از رتبه 63 به 16 کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: این دانشگاه همچنین با راه اندازی دفتر مالکیت فکری و پیگیری ثبت و دریافت برگه سبز اختراع 8 ایده و آغاز بکار دفتر ارتباط با صنعت، شروع به کار دو دفتر در مناطق آزاد چابهار و کیش در راستای پیگیری امورات ملی و بین المللی در این مناطق، گام های مهمی دیگری بود که منجر به تقویت فعالیت و پویندگی در مرکز رشد دانشگاه شد.

هاشمی شهری همچنین با اشاره به اختصاص ساختمان های قدیمی ستاد به پارک علم و فناوری سلامت تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان دانشگاه که به مرحله تولید محصول می رسند در این محل مستقر و به فعالیت های تولیدی و پژوهشی خود می پردازند.

مهندس محمدرضا اکبری مسئول ارزیابی عملکرد مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این باره گفت: این مرکز در سه سال گذشته با عزمی جزم در مسیر توسعه فعالیت های فناورانه گام برداشت و خوشبختانه ثمرات قابل توجهی بدنبال داشت.

او ادامه داد: در این راستا هزارنفر-ساعت آموزش در حوزه فناوری، مالکیت فکری، ارتباط با صنعت با حضور کارشناسان حوزه، واحدهای فناوری و شرکت های دانش بنیان در سال 98 برگزار شد.

اکبری افزود: 7 کارگاه تخصصی و 2 ایده شو در حیطه سلامت در استان برگزار شد.

مسئول ارزیابی عملکرد مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: دفتر ارتباط با صنعت این مرکز، با بکارگیری تیم های فنی از دانشجویان و دانش آموختگان رشته های مهندسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در زمینه تعمیر تجهیزات و ملزومات پزشکی انبار اسقاط، موفق به صرفه جویی 300 میلیون تومانی شد به گونه ای که ملزوماتی که اسقاطی محسوب می شد مجدد با بهترین کیفیت تعمیر و بکار گیری شد.

او خاطر نشان کرد: با راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت شاهد درخشش بیش از پیش مرکز رشد دانشگاه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار