روند کاهشی شیوع کرونا در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد تحلیلهای آماری حاکی از روند کاهشی شیوع کرونا در آذربایجان شرقی است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
روند کاهشی شیوع کرونا در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدحسین صومی در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان کلیبر از کاهش آمار بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: می‌توانیم ادعا کنیم که توانسته‌ایم کرونا را در استان مدیریت کنیم یعنی اجازه ندادیم تا شیوع به قدری باشد تا بیمارستان‌ها جوابگوی بیماران نشود، در حالی که خیلی از کشورها نتوانستند این مهم را انجام دهند.
وی با اشاره به این‌که موفقیت در مبارزه با ویروس کرونا مدیون مردم هستیم، از مردم استان به خاطر رعایت مسائل بهداشتی و همراهی با مدیران مربوطه قدردانی کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تأکید بر این‌که هفته‌های اول و دوم اردیبهشت‌ماه روند نزولی را در آذربایجان شرقی شاهد بودیم، گفت: به طور میانگین روزانه بین ۹۰۰ تا یک‌هزار تست کرونا در استان انجام می‌ شود.
وی آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در استان ۷ هزار و ۶۱۸ نفر اعلام کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره به آغاز غربال‌گری زندانیان استان گفت: طرح غربال‌گری زندانیانی که به مرخصی رفته بودند شروع شده است و زندانیان ابتدا مورد آزمایش قرار می گیرند و در صورتی که مبتلا نباشند به بندهای زندان منتقل می‌شوند.
صومی در حاشیه این جلسه ضمن بازدید از محل جدید بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) کلیبر ابراز امیدواری کرد این بخش تا پایان خرداد امسال به بهره برداری برسد.

وی همچنین از تجهیز این بیمارستان به دستگاه سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی در آینده نزدیک خبر داد.

ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلیبر هم با هزینه ۲۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع در سه طبقه افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار