دو نهاد مستحکم خانواده و مدرسه پشتوانه مهمی برای آموزش و پرورش

تهران (پانا)- محبوبه سرآبادانی، معاون پرورشی دبیرستان زهره هادی خان تهرانی ، تنها معاون نمونه استانی منطقه یک در مورد فعالیت های پرورشی در این ایام سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۷۴۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دو نهاد مستحکم خانواده و مدرسه  پشتوانه مهمی برای آموزش و پرورش

محبوبه سرآبادانی معاون پرورشی دبیرستان زهره هادی خان تهرانی منطقه یک در گفت‌وگو با پانا گفت: خوشبختانه در تمام سیستم های آموزشی، دو نهاد مستحکم خانواده و مدرسه پشتوانه مهمی برای آموزش و پرورش هستند.

سرآبادانی افزود: هر جا آموزش هست، پرورش باید باشد. چون این روان سالم و آرام است که آموزش و یادگیری را در ظرف وجودی دانش آموز جاری می سازد.

معاون پرورشی دبیرستان زهره هادی خان تهرانی در ادامه اظهار کرد: در روزهای آغازین کرونا موج ترس و اضطراب تمامی جامعه جهانی را در برگرفت. کودکان و نسل نوجوان وجوان ما برای رویارویی با این اتفاق سخت و این ویروس منحوس، هیچ تجربه یا شناخت قبلی نداشتند. این فضای دلهره آور و حضور طولانی مدت دانش آموزان همراه خانواده و با این همه انرژی در خانه برنامه های خاص خودش را می طلبید.

سر آبادانی تصریح کرد: دو نهاد مهم خانواده و آموزش و پرورش به کمک رسانه های مجازی و مهم تر از آن رسانه ملی توانستند به دو هدف عمده یعنی آموزش به معنای تدریس و تعامل معلم، دانش آموز و پرورش، برسند.

وی افزود: در راستای تقویت روحیه و تلطیف فضای سخت ناشی از کرونا با تشکیل گروه در فضای مجازی و ارسال پیام احوال پرسی از دانش آموزان، گذاشتن مطالب مربوط به سلامت روان، سلامت جسم، ورزش های خانگی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، آموزش آشپزی، برگزاری مناسبت ها به صورت مجازی، معرفی کتاب و خاطره نویسی از ایام خانه نشینی و هم چنین در ماه مبارک رمضان اجرای برنامه های قرآنی وحدیث توانستیم به وظیفه خود عمل کرده و تداوم همراهی دو بخش آموزش و پرورش را در تمام شرایط در کنار هم حفظ کنیم.

سرآبادانی، معاون پرورشی دبیرستان زهره هادی خان تهرانی در خاتمه گفت: امید است به مدد الهی و دعای آقا امام زمان (عج)، توجه ویژه و همراهی کردن با تیم افتخارآفرین پزشکی این بحران را به بهترین شکل پشت سر بگذاریم.

لازم به توضیح است که فاطمه سید مومن، معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک با قدردانی از زحمات همه همکاران عنوان کرد: با توجه به اهمیت ویژه ای که مدیریت آموزش وپرورش منطقه یک به حوزه ی پرورشی دارد، تنها معاون نمونه استانی، این شهرستان ازجمع همکاران پرورشی انتخاب شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار