خلاقیت زیبای یک دبستان در برگزاری جشن تکلیف

تهران(پانا) - بی بی نور عصمتی، مدیر دبستان دخترانه گلهای فاطمه (س) منطقه 1 از برگزاری جشن عبادت در شرایط کرونا سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۷۲۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت زیبای یک دبستان در برگزاری جشن تکلیف
بی بی نور عصمتی، مدیر دبستان دخترانه گلهای فاطمه (س) منطقه یک در گفتگو با پانا اعلام گفت: در ماههای دی و بهمن با برگزاری جلساتی با حضور همکاران موسسه راهیان کوثر، کادر دبستان و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان، برنامه ریزی‌های لازم جهت برگزاری با شکوه جشن شروع آگاهانه نیایش و بندگی نوگلان فاطمی دبستان انجام شد. حتی هماهنگی های لازم جهت سالن برگزاری و ملزومات لازم و نوع چادر و جانماز و....صورت گرفت.
عصمتی گفت: متاسفانه با شروع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و اجتماعات برگزاری جشن تکلیف مقدور نبود و این مسئله همچنان ذهن من و همکارانم را مشغول خود کرده بود.
وی در ادامه افزود: طی جلساتی در فضای مجازی، همکاران طرح های جالبی را مطرح کردند. مراحل کار و نحوه اجرای آن را بررسی کردیم. مصوب شد شرایط برگزاری یک جشن تکلیف خانوادگی بدون اطلاع قبلی به دانش آموزان را فراهم کنیم. همکاران خوش ذوقم، ضمن طراحی کیک زیبای جشن عبادت جهت اطمینان بیشتر از شرایط بهداشتی تهیه کیک، با قبول زحمت و با پیشنهاد خود، کیک های منحصر بفردی را پختند تا کام روزه اولی ها و خانواده های آنها را همراه با حلاوت دعای ربنای سرسفره افطارشیرین تر کنند.

مدیر دبستان دخترانه گلهای فاطمه(س) گفت: با کمک همکاران فعال و با انگیزه، یک جلد کلام الله مجید، چادر، جانماز تهیه شد؛ و با در نظر گرفتن تمام موازین بهداشتی افطاری خوشمزه با چیدمان بسیار زیبا و به یاد ماندنی برای نوگلان عزیزمان آماده کردیم و سر زده به منازل روزه اولی ها رفتیم. واقعا لحظات ناب و شیرینی بود. بچه ها بسیار خوشحال شدند. برق شادمانی به وضوح در چشمان معصومشان دیده می شد و ما از این شادی، شادمان تر بودیم.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه جشن تکلیف یک خاطره‌ شیرین، معنوی و تربیتی است که در آن دانش آموزان دختر ابتدایی که به این سن رسیده‌اند در ذهنشان ثبت می شود. وظیفه ماست که این ایام را با برگزاری جشن تکلیف به عنوان آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی خاطره ساز کنیم.
عصمتی تصریح کرد: جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت درمسیر تعالی و معنویت است که بچه ها با ورود به این سن بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرآن پیوند می دهد. همواره خاطره شروع این مسیر را به یاد خواهند داشت.
مدیر دبستان دخترانه گلهای فاطمه(س) در خاتمه با تشکر از تمام عوامل اجرایی، همکاران عزیز، پر تلاش و موسسه راهیان کوثر که با نیت خالص و فقط برای رضایت حق تعالی تلاش بسیاری کردند.
او با آرزوی سلامتی و رسیدن به اهداف عالیه برای تمام دانش آموزان کشورمان اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه های جذاب و پربار بتوانیم به تربیت دینی، اخلاقی فرزندان این مرز و بوم خدمت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار