سرپرست معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - سرپرست معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان اعلام کرد ذخیره خون بند ناف نوزاد در بانک خون این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۰ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان؛ مهدی کشته گر، اظهار کرد: در حال حاضر در استان امکان گرفتن سلول‌ های بنیادی خون بند ناف در زمان تولد نوزاد وجود دارد و این سلول‌ها پس از دریافت، در بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در تهران ذخیره‌سازی می‌شوند.
او ادامه داد: سلول‌های بنیادی در بدو تولد در جفت و بند ناف هر فرد به وفور یافت می‌شوند اما در صورت دریافت نکردن این سلول‌ها در زمان تولد، دور ریخته خواهند شد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: مادر باردار در هفته سی و ششم بارداری می تواند به دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در بیمارستان های امام علی (ع) و تامین اجتماعی زاهدان مراجعه و پس از آگاهی و دریافت مشاوره‌ های پزشکی در صورتی که مانعی برای دریافت خون بندناف نباشد، قرارداد با وی بسته خواهد شد.

او افزود: ازابتدای راه اندازی بانک خون در استان، ۴۶۵ مورد ذخیره سازی خون بند ناف انجام شده است.

کشته گر تاکید کرد: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به همشهریان ساکن زاهدان به مراجعه کنندگان سایر شهرستانهای استان و همچنین کشورهای همسایه نیز خدمات ارائه می نماید.

او با بیان اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد ۳۰ سال است و از خون بند ناف برای درمان بیماری‌ هایی مانند تالاسمی، سرطان، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود افزود: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان زنده است که در اثر تکثیرهای پی در پی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب دیده کمک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار