پویش مردمی "یه لقمه بازی" در استان بوشهر کلید خورد

بوشهر(پانا) - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر از اجرای پویش مردمی"یه لقمه بازی" در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پویش مردمی "یه لقمه بازی" در استان بوشهر کلید خورد

به گزارش ایرنا، محمد مظفری گفت: پویش مردمی یه لقمه بازی با محوریت کودکان و نوجوانان در سراسر استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در راستای کمک به کودکان و نوجوانان خانواده‌های کم برخوردار استان، طرحی در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر طراحی شده که با مشارکت همه اقشار جامعه، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد در نیمه دوم ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

مظفری تصریح کرد: در این طرح اسباب بازی‌های مناسب سن کودکان و نوجوانان دختر و پسر آماده و بسته بندی شده و در محلات حاشیه‌ای شهرها، مناطق کم برخوردار، روستاها و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام فراخوان به سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان برای برنامه ریزی مناسب در جهت پوشش همه خانواده ها در قالب این طرح افزود: همه موسسه‌های خیریه، مساجد، هیات های مذهبی، کانون‌های فرهنگی اجتماعی و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی به این پویش دعوت شدند.

مظفری با اشاره به آغاز طرح "یه لقمه بازی" از شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: بر اساس یک آئین دیرین کودکان و نوجوانان در شب میلاد امام دوم شیعیان با برپایی جشن های خیابانی در کوچه و معابر شهرها و روستاهای استان بوشهر یکی از مهم‌ترین جشن‌های مذهبی کودکان را برگذار می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس؛ امکان برگزاری آئین مهم "گره گشو" در رمضان امسال نیست که امیدواریم با افتتاح این طرح مهم در شب میلاد کریم اهل بیت بتوانیم جای خالی آئین یاد شده را پر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار