واکنش سیدحسن نصرالله به تصمیم آلمان علیه حزب الله

تهران (پانا) - سید حسن نصرالله تاکید کرد تصمیم اخیر دولت آلمان علیه حزب الله، مقاومت در منطقه را هدف قرار داده است و در راستای بخشی از جنگ آمریکایی اسرائیلی علیه مقاومت قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
واکنش سیدحسن نصرالله به تصمیم آلمان علیه حزب الله

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله امروز دوشنبه با محوریت مسائل سیاسی به ویژه تحولات سیاسی لبنان آغاز شد.

مهمترین محورهای سخنرانی سید حسن نصرالله:

تصمیم اخیر آلمان علیه حزب الله قابل پیش بینی بود، این تصمیم به مثابه تسلیم شدن در برابر دولت آمریکاست.

این تصمیم آلمان، مقاومت در منطقه را هدف قرار داده است و در راستای بخشی از جنگ آمریکایی اسرائیلی علیه مقاومت قرار دارد.

آلمان هیچ دلیل و مدرکی درباره ادعاهای خود در خصوص فعالیتهای حزب الله ارائه نکرده که این مسئله تاکید می کند تصمیمش یک تصمیم سیاسی برای جلب رضایت آمریکا و اسرائیل است.

ما وقتی می گوییم هیچ سازمان و تشکلی در آلمان یا فرانسه یا دیگر کشورها نداریم، صادق هستیم.

پیام ما خطاب به لبنانی های مقیم آلمان این است که نگران نباشند، چرا که آنها به قانون پایبند هستند و دولت آلمان هم موظف به حمایت از شهروندانش است و مسئول است زیرا تصمیمش تعدی علیه شهروندان بدون هرگونه دلیل و مدرک است.

دولت و وزارت خارجه لبنان هم مسئولیت دارند از شهروندان لبنانی در آلمان حمایت کنند و باید به نقش خود در این پرونده بپردازند.

آنچه رخ داده(تصمیم خصمانه دولت آلمان علیه حزب الله مبنی بر تروریست خواندن آن) نه تنها هیچ تاثیری بر اراده ما ندارد، بلکه عزم و اراده ما را برای ادامه مقاومت در برابر اشغالگری دوچندان خواهد کرد.

حزب الله در نشستی که (میشل عون) رئیس جمهور دعوت کرده، در کاخ بعدا شرکت خواهد کرد.

هیچ کس در دولت مدعی نیست که این طرح(طرح تصویب شده مالی) غیر قابل بررسی است، دولت در این زمینه انعطاف پذیر است.

طرح اقتصادی، گام مهمی است که می توان بر اساس آن فعالیت کرد و البته قابل تعدیل و اصلاح است، ما خواهان تعامل مثبت با آن از طریق یک بحث و بررسی علمی هستیم و بر ضرورت در نظر گرفتن منافع کشور و دوری از بحث و جدل سیاسی تاکید می کنیم.

همانطور که در مقابله با ویروس کرونا موفق شدیم و همانطور که فضای مثبت و مبتنی بر همکاری میان همگان وجود داشته، بر همین اساس می توان با بحران اقتصادی مقابله کرد.

ما بااصل درخواست از هر طرفی در جهان مخالف نیستیم، ولی هرگز نمی پذیریم که در برابر صندوق بین المللی پول تسلیم شویم.

هنگام توافق با صندوق بین المللی پول باید چنین مسئله ای در دولت بررسی شود که آیا به نفع لبنان خواهد بود یا خیر؟

ما باید شرط و شروط و برنامه(شروط احتمالی صندوق بین المللی پول) را بررسی کنیم و با مسئولیت پذیری و احتیاط شدید با آن عمل کنیم، البته تا کنون هیچ مسئله ای قطعی نیست.

تلاشهایی برای منحرف کردن افکارعمومی کشور در خصوص موضع حزب الله درباره بانکها در نتیجه کوتاهی بانکها صورت می گیرد.

ما به دنبال نابودی و براندازی و سلطه طلبی و انتقامجویی از بخش بانکی نیستیم، از لحظه تاسیس حزب الله ما به بخش بانکی نزدیک نشده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار