دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر:‏

عدم‌تغییر آمار مبتلایان کرونا در چند روز متوالی، نتیجه توجه مردم استان بوشهر به فاصله‌گذاری اجتماعی است

بوشهر(پانا)_ دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خبر داد: توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و همراهی مردم در روزهای گذشته موجب شد آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان بوشهر در چند روز متوالی بدون تغییر باقی بماند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
عدم‌تغییر آمار مبتلایان کرونا در چند روز متوالی، نتیجه توجه مردم استان بوشهر به فاصله‌گذاری اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، دکتر سعید کشمیری گفت: تا ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز چهارشنبه ۲۷ فروردین‌ماه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر ثابت مانده است.
بهبودی ۱۴۲ بیمار مبتلا به کرونا
وی بابیان اینکه در حال حاضر ۴۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری ‏هستند افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر تاکنون ۱۴۲ نفر باحال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده ‏و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
دکتر کشمیری ادامه داد: متأسفانه یکی دیگر از بیماران بستری با ۸۰ سال سن براثر کرونا جان خود را از دست داد تا آمار جان‌باختگان استان بوشهر به عدد ۱۱ افزایش یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جزئیات جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر را چنین عنوان کرد: میانگین سنی ۱۱ جان‌باخته کرونا در استان بوشهر ۷۰٫۹ سال است که از این تعداد ۷ مورد در شهرستان دشتستان، ۲ مورد در شهرستان بوشهر و ۲ مورد دیگر نیز در شهرستان گناوه به ثبت رسیده است.
دکتر کشمیری افزود: از مجموع بیماران فوت‌شده، ۶ بیمار دارای بیماری زمینه‌ای بودند، 3 بیمار به دلیل کهولت سن و 2 بیمار دیگر نیز 60 ساله و بدون بیماری زمینه‌ای جان خود را ازدست‌داده‌اند.
وی ادامه داد: مسن‌ترین جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر ۹۳ ساله و جوان‌ترین نیز فردی ۳۵ ساله و داری بیماری زمینه‌ای ژنتیکی بوده است.
دکتر کشمیری خاطرنشان کرد: تعداد افراد بهبودیافته که در اینفوگرافیک روابط عمومی دانشگاه به شکل روزانه منتشر می‌شود به معنی این است که فرد در بیمارستان بستری نیست و در مراقبت خانگی به سر می‌برد و اگر هر یک از آنان به هر علتی دچار علائمی شوند که نیاز به بستری داشته باشند طبیعی است که از تعداد بهبودیافتگان کم و به تعداد افراد بستری اضافه شوند.
دل‌خوش به آمار فعلی نباشیم
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: آمارهای فعلی نتیجه اتخاذ رفتار صحیح مردم در برابر کرونا بوده است و این موضوع نباید ما را از شیوع احتمالی موج دوم کرونا غافل کند.
دکتر سعید کشمیری با ابراز تشکر از همکاری مردم با مدافعان سلامت استان بوشهر عنوان کرد: وضعیت فعلی استان بوشهر ‏حاصل رفتار همه آحاد مردم در روزهایی است که با جدیت پشتیبان مدافعان سلامت استان بودند و درصورتی‌که این رفتار ادامه پیدا نکند ممکن است روزهای سختی پیش روی ما قرار گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست می‌کنم همچنان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را ‏جدی گرفته، از رفت‌وآمدهای غیرضروری به‌شدت پرهیزکرده و دیدوبازدیدهای خود را به‌روزهای بعد از شکست کرونا موکول ‏کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار