هشدار یک متخصص عفونی درباره ابتلای کودکان و جوانان به کرونا

تهران (پانا) - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به غلط بودن باور برخی از افراد مبنی بر مصون بودن جوانان از ابتلا به کرونا گفت هیچکس نسبت به بیماری کرونا مصون نیست، گرچه ریسک ابتلا در افراد مسن و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای دچارند بالاتر از جوانان، کودکان و افراد سالم است اما احتمال ابتلا و عوارض در این گروه‌ها نیز صفر نیست و این افراد باید توصیه‌های پیشگیرانه را رعایت کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
هشدار یک متخصص عفونی درباره  ابتلای کودکان و جوانان به کرونا

به گزارش وبدا، علیرضا فاطمی اظهار کرد: هر چقدر تعداد موارد ابتلا به کرونا در رده‌های سنی گوناگون کمتر باشد قطعا مرگ و میر نیز به همان نسبت کمتر خواهد بود.

این متخصص با اشاره به اینکه میزان ابتلا به کرونا در مردان بیشتر از زنان است، افزود: جنسیت در بسیاری از بیماری ها عامل مستعد کننده محسوب می‌شود، در مورد این بیماری جنسیت می‌تواند موثر باشد اما ممکن است مردان به علت حضور بیشتر در عرصه‌های اجتماعی و مسائلی مانند بیشتر بودن اعتیاد مردان به سیگار نسبت به زنان که سیستم ایمنی دستگاه تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار داشته باشند.

عضو علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به مشاهده مواردی از ابتلای حیوانات به کووید۱۹ یادآور شد: در حال حاضر در خیلی از سطوح مختلف جامعه از حیوانات مختلف نگهداری و مراقبت می شود و مواردی همچون گردش برخی از حیوانات خانگی مانند سگ در خیابان ها و سطح شهر ریسک اپیدمی را بالاتر می برد.

فاطمی درباره مدت زمان واگیر ویروس کرونا در افراد بهبود یافته توضیح داد: در برخی از بیماری ها مانند آنفولانزا سرفه ها تا چند هفته پس از ابتلا ادامه دارد، این سرفه ها اگر با تنگی نفس و تب همراه نباشد و شدت آن ها در حال افزایش نباشد نشانه خطر نیست و از علائم انتهایی بیماری است.

وی افزود: اما اگر این سرفه ها همراه با تنگی نفس، تب و یا خلط خونی باشد افراد باید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهند.

این متخصص درباره محدودیت های لازم در ملاقات کردن افراد مسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا توضیح داد: برخی از ملاقات ها ضروری است، برای مثال اگر پدر و یا مادر فردی در منزل بیمار باشند به حضور فرزندان برای پرستاری و مراقبت از آنان نیاز است و در این موارد افراد می توانند با رعایت تمامی نکات بهداشتی با افراد مسن ملاقات داشته باشند، اما علی رغم نیازهای عاطفی افراد به ارتباطات اجتماعی باید ملاقات های غیر ضروری به حداقل برسد تا سلامت عزیزانمان حفظ شود.

فاطمی تاکید کرد: اگر ملاقات ها و دید و بازدید هایی که از نظر سلامت برای افراد مسن ضروری نیست کمتر انجام شود احتمال ابتلای افراد مسن به کرونا کمتر خواهد بود.

عضو علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: ممکن است بسیاری از ما ناقل بدون علامت باشیم و بدون آنکه از این مسئله اطلاع داشته باشیم باعث انتقال بیماری به عزیزانمان شویم.

وی با بیان اینکه کودکان نیز نسبت به ابتلا به این بیماری مصون نیستند، تاکید کرد: ویروس علاوه بر عوارض جسمی می تواند باعث مشکلات روانی از قبیل افسردگی در جامعه شود زیرا در خانه ماندن برای بسیاری از افراد به ویژه گروه هایی که پیش از این در عرصه های اجتماعی حضور فعال داشته اند بسیار سخت است اما ما باید سختی های محدودیت های اجتماعی را برای چند هفته تحمل کرده تا به حفظ سلامت خود و سایر افراد جامعه کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار