دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

بهبودی ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر

بوشهر(پانا) - دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر، ۹ نفر به لیست مبتلایان این ویروس در بوشهر افزوده شد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بهبودی ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری اظهار کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۱ نفر شامل ۷۹ مرد و ۶۲ زن است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۹ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، پنج بیمار ساکن شهرستان دشتستان، دو بیمار ساکن شهرستان بوشهر، یک بیمار ساکن شهرستان گناوه و یک بیمار ساکن شهرستان جم هستند.
وی تصریح کرد: بیماران ساکن شهرستان دشتستان همگی باهم فامیل هستند و در مراسم ختم شرکت و یکدیگر را ملاقات کرده‌اند که در این مراسم یک نفر فامیل از تهران حضور داشته است که چهار نفر آن‌ها پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند و یک نفر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارد.
کشمیری افزود: موارد جدید شهرستان بوشهر، زن و شوهر هستند و در شهرستان دشتستان با مورد مثبت در یکجا مهمان بوده‌اند که هر دو پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
وی بیان کرد: دو بیمار جدید دیگر نیز یکی از آن‌ها آقایی ۴۲ ساله ساکن شهرستان جم و دیگری آقایی ۳۷ ساله ساکن شهرستان گناوه هستند که بیمار گناوه‌ای از فامیل‌های فردی که قبلاً نمونه آزمایش وی مثبت اعلام‌شده است و هر دو پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با بیان اینکه تا امروز ۶۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۴۱ نفر) تاکنون ۱۱۷ نفر شامل ۷۰ مرد و ۴۷ زن با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۶ نفر شامل ۱۰ زن و ۶ مرد دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با ابراز گلایه از برخی شهروندان در عدم جدی گرفتن و رعایت فاصله اجتماعی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که واقعاً موجب نگرانی ما می‌شود عدم توجه برخی هم استانی‌ها برای پرهیز از حضور در اجتماع و شرکت آنان در مراسم خاک‌سپاری، ختم، جشن تولد و دورهمی‌های خانوادگی است و این موضوع تلاش همگانی برای مقابله با کرونا را با آسیب جدی مواجهه می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار