مدیرکل دفتر مدیریت امور حقوقی استانداری سمنان:

۲۱ هزار بازرسی از اصناف استان سمنان انجام شد

سمنان (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت امور حقوقی استانداری سمنان اعلام کرد در راستای مقابله با کرونا و رعایت دستور العمل‌ها تاکنون ۲۱ هزار بازرسی از اصناف استان سمنان صورت گرفته است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۱ هزار بازرسی از اصناف استان سمنان انجام شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم شریفی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان در کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان با بیان اینکه در پی شیوع کرونا ویروس و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بیش از ۲۱ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی استان انجام شد، ابراز کرد: با بازرسی‌های انجام شده سه هزار و ۳۰۰ واحد‌های صنفی غیرضروری که خلاف قانون ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس عمل کردند، اخطار کتبی دریافت کردند.

وی افزود: همچنین با نظارت‌های انجام شده، ۲۴۰ واحد صنفی غیرضروری متخلف استان سمنان که طرح‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس و فاصله‌گذاری اجتماعی را اجرایی نکردند، مُهر و موم شد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: اجرای نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس در واحد‌های تولیدی استان بر اساس گزارش‌های ارائه شده مطلوب است، اما افزایش نظارت‌ها و رعایت نکات بهداشتی در سرویس‌های رفت و آمد کارگران این واحد‌های تولیدی اجتناب‌ناپذیر به حساب می‌آید.

شریفی در ادامه و با بیان اینکه طرح غربالگری و تب‌سنجی برای مقابله با کرونا ویروس در ورودی شهرک‌های صنعتی استان سمنان باید به طور جد ادامه یابد، ابراز کرد: در بحث مدیریت پسماند، اقدام‌هایی در استان در دست اجرا است تا جمع آوری زباله عفونی و خانگی مطلوب‌تر انجام شود.

حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه برخی از اصناف در حالی که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای روز‌های آینده هم ادامه دارد، خیلی زود به بازگشایی مغازه و فروشگاه‌های خود اقدام کردند که این امر خلاف قانون ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس است، گفت: عادی‌سازی کرونا ویروس یک دغدغه اساسی است که باید اقشار مردم نسبت به شیوع این ویروس منحوس هوشیارتر از هر زمان دیگری عمل کنند.

وی بیان کرد: از ۲۳ فروردین، حداکثر دو سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در محل کار خود حضور داشته باشند و مدیران باید دقت کنند که بانوان دارای بیماری، افراد سال‌خورده و یا افرادی که دچار بیماری هستند، همچنان دورکاری کنند.

سعدالدین با بیان اینکه مدیران، اولویت حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی را به افراد جوان دهند و افرادی که دارای علائم بیماری هستند، همچنان به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند، تاکید کرد: بعد از اتمام تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران، طرح تب سنجی و غربالگری از کارمندان و کارگرانی که در محل کار خود در هفته‌های گذشته حضور نداشتند، انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار