اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت ضامن کاهش شیوع بیماری کرونا است

بوشهر(پانا)_ معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری و رییس کمیته بهداشت محیط ستاد مقابله با کرونای شهرستان عسلویه گفت اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت ضامن کاهش شیوع بیماری کرونا است .

کد مطلب: ۱۰۳۴۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت ضامن کاهش شیوع بیماری کرونا است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، علی رحمانی در جلسه کمیته بهداشت محیط مقابله با کرونا در شهرستان عسلویه ضمن ادای احترام به شهدای سلامت و سربازان خط مقدم مبارزه گفت: انجام گندزدایی‌ها باید طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و مکان‌های مشخص‌شده توسط کمیته انجام شود تا از هدر رفت منابع و خستگی نیروها جلوگیری شود.
مهندس رحمانی افزود: پیش‌بینی می‌شد در شهرستان عسلویه به دلیل تنوع جمعیتی و حضور شرکت‌های متعدد اپیدمی عظیمی از شیوع کرونا ویروس ایجاد شود اما با همکاری همه مسئولان، همراهی مردم و نظارت‌های دقیق و مستمر شبکه بهداشت و درمان شهرستان توانستیم تاکنون این بیماری را مدیریت کنیم.
وی ضمن تأکید بر کمک همه دستگاه‌ها و خیرین به حوزه سلامت ادامه داد: شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی قسمتی از سهم آلایندگی را به‌عنوان پشتیبانی در مبارزه با بیماری کرونا در اختیار حوزه سلامت شهرستان قرار دهند تا بتوانند با همه توان و امکانات مجهزتری به مبارزه با این بیماری مسری بپردازند.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار عسلویه تأکید کرد: همه کارگاه‌های تولیدی ماسک و وسایل حفاظت فردی ضمن دریافت مجوزهای لازم از شبکه بهداشت و درمان، همکاری کامل با ناظران و بازرسان بهداشتی در زمینه استریل تولیدات خود داشته باشند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان و دبیر کمیته بهداشت محیط ستاد مبارزه با کرونای شهرستان عسلویه نیز گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت موجود به‌ویژه نیروهای همیشه درصحنه بسیج، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای سالم‌سازی محیط و مراقبت از آحاد مردم برای اجرای دقیق و صحیح پروتکل‌های وزارت بهداشت در کنار کنترل مبادی ورودی توسط نیروی انتظامی، نیروهای مردمی و عدم تردد غیرضروری و همچنین فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعی تضمین‌کننده سلامتی جامعه است.
جاسم زارعی ضمن تبیین اهداف و اصول اجرای برنامه بسیج ملی مبارزه با کرونا به تشریح ساختار این کمیته پرداخت و اضافه کرد: ارتقاء سطح دانش افراد در خانواده‌ها و آموزش به تیم‌های سالم‌سازی، مراقبت و فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.
زارعی ضمن تشکر از خیرین، ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان و حمایت ائمه جمعه، شوراهای اسلامی و شهرداران در زمینه راه اندازی کارگاه های تولیدی ماسک افزود: با توجه به کمبود محسوس وسایل حفاظت فردی در سطح کشور، انتظار می رود که کماکان تامین تجهیزات مورد نیاز گروه های جهادی تا پایان بحران ادامه یابد.
این مقام مسئول از نظارت مستمر کارشناسان بهداشتی بر عملکرد کارگاههای تولیدی ماسک شهرستان خبر داد و اعلام کرد: باتوجه به عدم امکان استریل نمودن تولیدات در کارگاهها، با هماهنگی های بعمل آمده تولیدات به مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان تحویل و پس از انجام فرایند استریل و بسته بندی ایمن در اختیار قرار می گیرد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه جلسه کمیته بهداشت محیط مقابله با کرونا این شهرستان با حضور معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار، رئیس شبکه، جانشین فرمانده سپاه پاسداران و شهرداران در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار