معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد:

مردم در پویش در خانه بمانیم روز طبیعت مشارکت کنند

شیراز(پانا)- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی از مردم استان خواست با پیوستن به پویش سیزده در خانه در کنترل شیوع کرونا، یاری رسان جامعه بهداشتی و درمانی دانشگاه باشند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مردم در پویش در خانه بمانیم روز طبیعت مشارکت کنند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در پیام دکتر عبدالرسول همتی آمده است:

هم استانی های عزیز؛ امسال برخلاف سال های گذشته، در بهار طبیعت مهمان ناخوانده ای داریم که همه جهان را غافلگیر کرده است.

همه شاهد بودیم در کشور چین حتی پس از لغو تمامی آداب و رسوم جشن بهار، بسیاری از دورهمی ‌های خانوادگی و دوستانه، سفرها و فعالیت ‌های خارج از منزل لغو شد و بسیاری از مردم برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ویروسی کرونا، همراه با خانواده‌ ها در منزل ماندند تا موفق به کنترل بیماری در کشورشان شدند.

اهمیت در خانه ماندن در شرایط فعلی به حدی است که علاوه بر توصیه متخصصان و مسوولان داخلی، دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ایران نیز در پیامی ضمن تبریک نوروز، با شعار «دستهای مان کمی دورتر؛ دلهای مان ولی نزدیک ‌تر» برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس از تمام ایرانی‌ها خواسته تا با ماندن در منازل و پرهیز از مسافرت و بازدیدهای نوروزی، بهار امسال را جشن بگیرند.

اکنون پس از همه تلاش ها در مبارزه با بیماری کووید۱۹، در آستانه آخرین مراسم ایرانیان از آیین های نوروزی یعنی سیزده بدر هستیم؛ یادمان باشد فرصت گشت و گذار در طول سال و دیدن طبیعت تکرار شدنی است، اما بازگشت عزیزانی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند تکرار شدنی نیست و از لذت بودن در کنارشان برای همیشه محروم خواهیم شد.

پس با همدلی و همیاری و در راستای ارج نهادن به سلامتی خود و اطرافیان به عنوان یکی از بزرگترین و با ارزش ترین نعمت های خدا، با پیوستن به پویش «سیزده در خانه» به مبارزه خود با این بیماری نامیمون ادامه می دهیم.

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار