دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

۴ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

بوشهر(پانا) - تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز پنج‌شنبه ۷ فروردین ۷۱ نفر است.

کد مطلب: ۱۰۳۲۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
۴ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

به گزارش وبدا؛ سعید کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز پنج‌شنبه ۷ فروردین ۷۱ نفر شده‌است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از چهار بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، یکی از آنان خانم ۳۰ ساله ساکن بوشهر و اقوام یک از افرادی است که قبلاً نمونه آزمایش وی مثبت اعلام‌شده بود که به صورت سرپایی درمان و در حال حاضر با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برد.
وی بیان کرد: بیمار جدید دیگر نیز آقایی ۶۱ ساله ساکن کنگان که سابقه مسافرت ندارد و دارای بیماری زمینه‌ای قلبی، دیابت و فشار خون است که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری و از حال عمومی خوبی برخوردار است.
کشمیری همچنین اضافه کرد: بیمار دیگر نیز آقایی ۲۴ ساله ساکن شهرستان دشتستان است که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در حال حاضر با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برد.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر تا الآن به پنج نفر رسیده است افزود: متأسفانه یک بیمار ۸۸ ساله ساکن شهرستان دشتستان که جواب نمونه آزمایش کرونا ویروس وی مثبت اعلام شد فوت کرده است و تاکنون نیز برای صدور مجوز دفن وی منتظر جواب نمونه آزمایش بوده‌ایم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تا امروز ۵۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۷۱ نفر) تاکنون ۶۰ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و شش نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.
کشمیری در ادامه اظهار کرد: نگران این موضوع هستم که با بی مسئولیتی تعدادی از افراد که مبادرت به سفر و رفت‌وآمدهای غیرضروری می‌کنند تمام تلاش‌های یک‌ماهه همکارانم در بهداشت و درمان که شبانه‌روز در حال تلاش برای کنترل و پیشگیری ویروس کرونا هستند از بین برود.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.
کشمیری بابیان اینکه ناقل ویروس کرونا به سالمندان نباشیم اضافه کرد: امسال احترام به بزرگ‌ترها، نرفتن خدمت ایشان است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.
کشمیری با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است افزود: هم‌وطنان با مراجعه به سامانه Salamat.Gov.Ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، خواهشمندم نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار