توصیه‌های مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره ویروس کرونا؛

مددی: بهترین راه کنترل این ویروس، متوجه شدن آثار عدم همکاری با توصیه مراجع است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین تاکید کرد که بهترین راه کنترل کرونا ویروس این است که همه متوجه آثار و خطرات منفی عدم همکاری با دستورات و توصیه مراجع باشند و آن را نشر دهند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مددی: بهترین راه کنترل این ویروس، متوجه شدن آثار عدم همکاری با توصیه مراجع است

رضا مددی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه درحالی سال ۹۸ را به اتمام رساندیم که کشور و دنیا درگیر ویروس کرونا بود که علل درمانش هنوز برای دانشمندان کشف نشده است گفت: ایران براساس گزارش‌ها سومین کشور درگیر این ویروس است. آنچه از مجموعه گزارشات بخش درمانی و سلامت کشور دریافت شده است، راه حل ریشه کنی این ویروس جلوگیری از ترددهای غیرضروری مردم و پرهیز از جابجایی است که موجب انتقال ویروس می‌شود.

او افزود: اقدامات مهمی که در سطح کشور صورت گرفته بیانگر این است که اگر این پدیده مدیریت نشود ما شاهد پیامدهای جبران ناپذیری در زمینه‌های مختلف هستیم.

مددی با اشاره به اینکه این ویروس سلامت و بهداشت جامعه را تهدید می‌کند گفت: آنچه از مجموعه تقاضای دولتمردان و مسئولان این امر از ملت درخواست می‌شود تردد نکردن با شعار در خانه بمانیم است تا از گسترش ویروس جلوگیری شود چراکه اصلی ترین راهبرد کشور برای مهار کردن این ویروس، کنترل است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین ادامه داد: آنچه از گزارش‌های رسانه‌ها منعکس می‌شود این است که هنوز درخواست متولیان ستاد مدیریت بحران، مورد پذیرش مردم قرار نگرفته است و روز به روز آمارهای مبتلایان و فوتی‌ها زیاد می‌شود.

او با تاکید براینکه امکانات درمانی محدود است، خط مقدم این موضوع را پرستاران دانست و گفت: درمان کردن این ویروس راه حل اصلی نیست بلکه رویکرد پیشگیری و توجه به بهداشت راهبرد اصلی کنترل کرونا است.

مددی اضافه کرد: هنوز جامعه ما این موضوع را جدی نگرفتند و پیامدهای منفی آن را درک نکردند. مراکز آموزشی ما در اثر شیوع این ویروس تعطیل شده و روابط اجتماعی ما تحت تاثیر قرار گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: به نظر می‌رسد ایجاد مسئولیت بیشتر و جلب همکاری مردم امر ضروری است چراکه کشور ما در معرض مشکلات جدید قرار دارد و اگر آن را مهار نکنیم همه درگیر آن خواهیم بود.

او با بیان اینکه اگر گسترش این ویروس زیاد شود حوصله و توان جامعه کاهش پیدا می‌کند گفت: بهترین راه کنترل این ویروس این است که همه متوجه آثار و خطرات منفی عدم همکاری با دستورات و توصیه مراجع باشند و آن را نشر دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار