حسینی: برای نابینایان کتاب‌های صوتی و بسته‌های آموزشی تولید شده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد از امروز شنبه زبان اشاره برای ناشنوایان در برنامه‌های پخش تلویزیونی استفاده می‌شود و برای نابینایان هم کتاب‌های صوتی و بسته‌های آموزشی تولید شده که در اختیار آن‌ها قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: برای نابینایان کتاب‌های صوتی و بسته‌های آموزشی تولید شده است

سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع مدرسه تلویزیونی به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا باید از اجتماعات پرخطر پرهیز کنیم که اجتماع دانش‌آموزان در مدرسه از آن جمله است گفت: «دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به هفت گروه تقسیم می‌شوند و به دلیل اینکه سیستم ایمنی ضعیف تری دارند بیشتر در معرض خطر هستند.»

او افزود: «ما مدرسه را از حیث فیزیکی تعطیل کردیم اما آموزش ادامه دارد و تلاش می‌کنیم از این تهدید و بلای بیماری یک فرصت بسازیم. مدیران مدارس و ما در ستاد از این فرصت استفاده می‌کنیم تا در بستر آموزش‌های نوین آموزش را به شکل جذاب و پررونقی به مدارس ببریم و خانواده‌ها را در تعلیم و تربیت مشارکت دهیم.»

حسینی با بیان اینکه در دو قلمرو اقدامات ویژه‌ای در حال انجام است گفت: «قلمرو اول این است که چه کنیم خانواده‌ها به این ویروس مبتلا نشوند. در این راستا اقدامات پیشگیرانه بهداشتی را مدنظر قرار داده و دستورالعمل جامعی را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم. در واقع دستورالعمل ویژه وزارتخانه برای مقابله با کرونا، برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شد.»

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: «قلمرو دوم تشکیل سه کارگروه آموزش، بهداشت و سلامت و استفاده از فناوری‌های نوین است. دو گروه از دانش‌آموزان را داریم؛ بچه‌هایی که هوش بهر عادی دارند و آنها که ناتوان ذهنی هستند. آنها که هوش بهر عادی دارند در قالب طرح تلفیقی و در مدارس عادی درس می‌خوانند و از برنامه‌های سیما استفاده می‌کنند.»

او در پاسخ به اینکه آیا برای نابینایان و ناشنوایان برنامه‌ای دارید یا خیر؟ گفت: «از امروز شنبه زبان اشاره برای ناشنوایان در برنامه‌های پخش تلویزیونی استفاده می‌شود و برای نابینایان هم کتاب‌های صوتی و بسته‌های آموزشی تولید شده که در اختیار آن‌ها قرار دارد. کتاب صوتی در طول سال ارسال شده و اکنون 13 نرم افزار و لوح آموزشی را نیز برای مدارس ارسال کرده‌ایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار