آماده‌باش تیم‌های عملیاتی ویژه اورژانس برای خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا

تهران (پانا) - رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه بهترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت بهداشت فردی است، گفت تیم‌های عملیاتی ویژه اورژانس خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش تیم‌های عملیاتی ویژه اورژانس برای خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا

پیرحسین کولیوند در حاشیه قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت درباره برگزاری جلسه این ستاد گفت: جلسه با حضور نمایندگان همه دستگاه‌ها از جمله سازمان بهزیستی، وزارت علوم، سازمان مدیریت بحران و نماینده ستاد نیروهای مسلح تشکیل شد. در این جلسه بررسی‌های لازم برای پیشگیری و مراقبت در تجمعات همچون نماز جماعت، نماز جمعه، مدارس، پادگان‌ها، خانه سالمندان و خانه‌های پر خطر انجام شد و برنامه‌ریزی هم برای آموزش مبلغان در ماه رجب و رمضان که به روستاها می‌روند انجام دادیم.

رئیس اورژانس کشور افزود: تصمیم‌گیری‌های لازم برای اینکه بتوانیم پیشگیری و مقابله کنیم انجام شد و در بازدیدهایی داشتیم وضع بیمارستان‌ها مطلوب است و تعدادی از بیماران مبتلا در قم مرخص شدند و تعدادی هم در مسیح دانشوری به بخش قرنطینه ارجاع شدند.

وی تاکید کرد: بهترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت بهداشت فردی است.

کولیوند در پاسخ به این سوال که اگر فردی احساس کند مبتلا شده است به کدام مرکز مراجعه کند، گفت: تماس تلفنی با سامانه 190 یکی از راه‌ها است و راهنمایی لازم به تمامی کسانی که مددجو هستند، داده می‌شود اما آنهایی که تنگی تنفس و سایر علائم را دارند به مطب‌ها و مراکز جامع سلامت مراجعه کنند. تیم‌های عملیاتی ویژه اورژانس در آماده باش هستند و اگر نیاز به انتقال داشته باشند به مرکز انتقال داده می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر فردی هم در خانه نیاز به خدمات داشت می‌تواند به سامانه 115 تماس بگیرند اما خواهش می‌کنم که این سامانه را زیاد مشغول نکنند و اگر کسی نیاز داشت در این بخش هم به او خدمات ارائه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار