آموزه های اسلامی یک حرکت پایان‌ناپذیر و پویا است

کاشان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: آموزه های اسلامی یک حرکت پایان‌ناپذیر و پویا است که سرنوشت جامعه اسلامی را به سوی کمال، آزادگی و استقلال هدایت می‌کند و دانش آموزان ما باید با تعالیم و آموزه های اسلام آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزه های اسلامی یک حرکت پایان‌ناپذیر و پویا است

حسین مقنی در جشن تربیت دینی دبستان پسرانه شهید فخار کاشان اظهار کرد: باید در مدرسه فرصتهای پرسش و تفکر را در قالب فعالیتهای مکمل برای دانش آموزان فراهم کنیم.
وی افزود: دانش آموزی که از تفکّر محروم است و تفکر نقاد ندارد، در مراحل زندگی نیز همواره دستخوش امواجی خواهد شد که آن‌ها را پدید نیاورده و قدرت هدایت آن را به جهت مطلوب خود ندارد.
وی تصریح کرد: فرزندان ما، امانت‌های بزرگ خدا در دستان ما هستند و وظیفه ما تنها نگهداری این امانت نیست بلکه رسالت ما در خانه و مدرسه این است که این موجود گران‌قدر را برای زندگی سالم و اثربخش پرورش دهیم.
وی تاکید کرد: بنا به تعالیم دینی، مطالعه و آگاهی سرنوشت جامعه را تعیین می‌کند و مردم زمانی به سمت کتابخوانی گرایش پیدا خواهند کرد که به تفکر و خودآگاهی، حرمت گذاشته شود و کتاب به عنوان یک کالای ضروری در سبد خانوار جای داشته باشد.
مقنی با اشاره به مشارکت فعال خانواده ها در اجرای جشن دبستان شهید فخار تصریح کرد: آنچه که در رشد اخلاقی بچه ها اهمیت دارد الگو بودن معلم و خانواده است که کمتر به آن توجه می شود و امیدواریم که نقش آفرینی خانواده ها در مدرسه ها بیشتر باشد.
دبستان پسرانه شهید فخار کاشان گفت: همزمان با سالروز تولد حضرت فاطمه سلام اله علیها، جشن تربیت دینی با مشارکت دانش آموزان و اولیا در قالب سه فعالیت فرهنگی و هنری برنامه ریزی شده است.
سید ابوطالب فاطمی اظهار کرد: این برنامه از ابتدای سال تحصیلی براساس سند تحول آموزش و پرورش طراحی شد و پس از چهار ماه در قالب رونمایی از قرآن دستنویس دانش آموزان، بازآفرینی حجه الوداع و پخت حلیم سنتی برگزار شد.
وی افزود:رفتار دینی محدود به آموزش نظری نمی‌شود و باید در موقعیت‌های مختلف تمرین شود که اجرای فعالیت های هنری می تواند دانش آموزان را برای این عرصه آماده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار