منبع مطلع روس: ایران آمادگی دارد برای کاستن از تنش در منطقه گام بردارد

تهران (پانا) - شبکه المیادین به نقل از یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد تهران آماده برداشتن گام‌های ملموس برای آرام کردن اوضاع در منطقه است.

کد مطلب: ۱۰۲۱۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
منبع مطلع روس: ایران آمادگی دارد برای کاستن از تنش در منطقه گام بردارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد یک منبع مطلع در وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با این شبکه گفت: تهران برای برداشتن گام‌هایی به منظور کاستن از تنش در خاورمیانه آمادگی دارد. مسکو هم آمادگی دارد به طرف‌های مختلف در منطقه برای آرام کردن اوضاع و گفت‌وگو بین آن‌ها کمک کند.

این منبع افزود: مسکو اطمینان دارد که تهران در تلاش خود برای گفت‌وگو با کشور‌های همسایه، صادق است. تهران آمادگی دارد گام‌های ملموسی برای آرام کردن اوضاع در منطقه به ویژه درباره عراق بردارد.

این منبع روس همچنین گفت: روسیه پس از تجاوزگری آمریکا در ترور (سردار) قاسم سلیمانی و پاسخ ایران به آن، خطرناک بودن اوضاع را احساس می‌کرد.

وی افزود: روسیه شرایط فعلی بین ایران و آمریکا را توقف درگیری توصیف می‌کند و امیدوار است دو طرف، آن را حفظ کنند.

او در ادامه درباره اوضاع منطقه گفت: ماهواره‌های روسیه پس از انتقام ایران، پرواز گسترده هواپیما‌های شبح آمریکا در منطقه را شناسایی کردند. این هواپیما‌ها در حال آماده باش بودند تا بدون نقض حریم هوایی ایران، اهدافی را در عمق خاک این کشور هدف قرار دهند. احتمالا طرف روسی از خطوط تماس اضطراری خود با آمریکا در منطقه برای متوقف کردن این حمله استفاده کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار