در دیدار سفیر افغانستان؛

آیت‌الله نوری همدانی: کشورهای اسلامی با اتحاد خود جلوی نفوذ دشمن را بگیرند

تهران (پانا) -  آیت‌الله حسین نوری همدانی با تاکید بر ایجاد صف منسجم و متحد کشورهای اسلامی و همسایه در برابر دشمن، گفت: امت اسلام با اتحاد خود باید جلوی نفوذ دشمن را بگیرد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله نوری همدانی: کشورهای اسلامی با اتحاد خود جلوی نفوذ دشمن را بگیرند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله نوری همدانی، وی روز دوشنبه در دیدار سفیر افغانستان در ایران با بیان این‌که در اسلام مرزهای جغرافیایی مطرح نیست، افزود: کل مسلمانان جهان در هر نقطه‌ای باشند با یکدیگر برادر هستند و باید با دید محبت، الفت و برادری به یکدیگر نگاه کنند و در برابر کفار شدید و قوی باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که امروز امت اسلام باید از شرایط زمانه خودآگاه باشد، اضافه کرد: امروز در شرایط خاصی واقع‌ شده‌ایم و دشمنان تهاجمات سنگینی علیه کشورهای اسلامی انجام می‌دهند و بر مسلمانان لازم است که در چنین شرایطی وحدت و اتحاد داشته باشند.

وی با بیان این‌که تاکید قرآن کریم تمسک مسلمانان به ریسمان اتحاد الهی و پرهیز از اختلافات است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد افغانستان مورد تاخت‌وتاز آمریکا و صهیونیست‌ها باشد.

وی با اشاره به این‌که متاسفانه برخی کشورهای اسلامی هنوز در برابر دشمن متحد نیستند، ادامه داد: باید در افغانستان و کشورهای اسلامی اتحاد جدی وجود داشته باشد تا دشمن نتواند نفوذ کند و قدم در کشورهای اسلامی بگذارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که ایران اسلامی در کنار ملت‌های مسلمان به‌ویژه افغانستان است، بیان کرد: نباید به دشمن میدان داده شود، کفار در هر حالتی با ما دشمن هستند و ما باید در همه جهت خود را تقویت کنیم و با قدرت ایمان و عقیده در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

وی با بیان این‌که ایران اسلامی با وجود همه سختی‌ها مقتدرانه و سرافراز در برابر دشمنان ایستاده است،خاطرنشان کرد: دل دشمنان اسلام پر از کینه علیه امت اسلام است و اگر هم در مواقعی لبخند می‌زنند برای فریب است تا زمانی ضربه خود را وارد کنند.

وی پذیرفتن سه میلیون مهاجر افغانستانی را نشانه دوستی و عطوفت ایران عنوان و خاطرنشان کرد: گاهی امور خلاف اخلاق از طرفین به وجود می‌آید که باید برطرف شود و از این ظرفیت دوستی به‌خوبی استفاده کرد.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: ملت و دولت افغانستان باید آمریکایی‌ها و دشمنان را از خاک خود بیرون کنند و اجازه جولان دادن به آن‌ها ندهند، هر جا اتحاد باشد قدرت خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که اگر درگیر اختلاف باشیم قدرت‌ها از بین می‌رود، ادامه داد: ملت افغانستان برادر ما است و ما در کنار مردم این کشور هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار