وجود سم آفلاتوکسین در شیرهای پاستوریزه تبریز کذب است

تبریز (پانا) - حدود 70 مورد آزمایش آفلاتوکسین از نهاده‌های دامی انجام شد و حتی یک مورد مثبت گزارش نشده است .

کد مطلب: ۱۰۰۶۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
وجود سم آفلاتوکسین در شیرهای پاستوریزه تبریز کذب است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رابطه با شایعه سرطان‌زا بودن شیرهای پاستوریزه در تبریز اعلام کرد: حدود 70 مورد آزمایش آفلاتوکسین از نهاده‌های دامی انجام شد و حتی یک مورد مثبت گزارش نشده است.

او در خصوص نحوه نظارت اداره کل دامپزشکی بر فرآورده های شیری گفت: شیرهای موجود در بازار تا لحظه ای که فرآوری نشده و حرارتی داده نشده تحت کنترل و نظارت ما است، ولی شیرهای تولید شده در کارخانجات و شیرهای فرآوری شده تحت نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی است.

بهداد خاطرنشان کرد: نظارت بر شیرهای خام دامی بر عهده اداره کل دامپزشکی است و مسئول فنی و بهداشتی ما نیز در تمام مراحل جمع آوری شیر، بار میکروبی آن ها را چک می کند و اگر موردی باشد اصلا آن را خریداری نمی کنند.

او همچنین خبر وجود سم آفلاتوکسین در شیرهای پاستوریزه تبریز را کذب دانست و گفت: وجود سم آفلاتوکسین در شیرهای پاستوریزه تبریز کذب است و در کارخانجات استان تاکنون چنین موردی مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در جلسه‌ای که با حضور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، دکتر محبوب نعمتی این موضوع را تکذیب کرد و گفت: اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی بر تمامی کارخانجات خوراک و دام استان نظارت دارد و در نمونه برداری‌های انجام یافته و براساس نتایج آزمایشگاه‌ها حتی یک مورد نیز شیر مبتلا به سم آفلاتوکسین یافت نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار