کنگره ملی آیت الله تألهی ۲۸ آذر در همدان برگزار خواهد شد

همدان (پانا) - دبیر کنگره ملی آیت الله تألهی از رو نمایی ٨ کتاب از دست نوشته های آیت الله تألهی که در طول ۲۰ سال توسط فرزند ایشان گردآوری شده و ۳۰ طلبه حوزه علمیه قم آن را به نگارش درآورده اند، در این کنگره خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۶۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کنگره ملی آیت الله تألهی ۲۸ آذر در همدان برگزار خواهد شد

سید محمدکاظم حجازی با بیان این که رشد و تعالی این شخصیت برجسته در همدان صورت گرفته، اظهار کرد: برگزاری کنگره آیت الله تألهی باید قوی و مؤثر اطلاع رسانی شود.
او ادامه داد: در این زمینه لازم است مقدمات در سطح استانی و کشوری با دقت نظر صورت گیرد و نیاز به مشورت با رسانه ها به عنوان متولیان فرهنگی وجود دارد.
حجاری با اشاره به رابطه تنگاتنگ آیت الله تالهی با جوانان، گفت: وقتی شما شخصیت آیت الله تالهی را مطالعه می کنید علاوه بر ایمان و اخلاق ایشان به رابطه قوی او با جوانان پی خواهید برد بنابرین باید کنگره آیت الله تألهی به نحوی برگزار شود که حتماً بر روی ذهنیت جوان امروزی نیز تاثیرگذار باشد.

او با تأکید بر نقش رسانه ها جهت مشورت در خصوص برگزاری کنگره، گفت: شش کمیته استانی که عبارتند از کمیته های علمی، تبلیغات، فرهنگی و پشتیبانی، اطلاع رسانی، امور انتظامی و امنیتی و مردمی در دبیرخانه کنگره مشغول به فعالیت هستند.
دبیر کنگره ملی آیت الله تألهی در ادامه با بیان این که تاکنون کمیته های نامبرده جلسات متعددی را تشکیل داده و برنامه ریزی هایی را در خصوص کنگره انجام داده اند، تصریح کرد: در روز ۲۷ آذر مراسم مردمی و ۲۸ آذر برنامه کنگره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اساتید حوزه علمیه قم در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد.
او با بیان این که تاکنون حدود ۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، گفت: این مقالات در مرحله داوری هستند که در پایان از آثار برگزیده کنگره تجلیل به عمل خواهد آمد.
حجازی اظهار کرد: یکی از ویژگی های برجسته استان همدان این است که این شهر یک شهر فرهنگی محسوب می شود و زمانی که ما صحبت از دارالمومنین می کنیم خود این صفت به خصوصیت فرهنگی یک منطقه برمی گردد.
او ادامه داد: یکی از نقدهایی که به دبیر خانه کنگره وارد خواهد بود این است که باید در برنامه ریزی ها از افرادی که در خط مقدم فعالیت های فرهنگی این منطقه هستند، مشورت گرفته شود تا عوامل اجرایی کنگره بتوانند با توجه به اقتضاعات جامعه، آن را به نحو احسن برگزار کنند.
حجازی خاطرنشان کرد: این کنگره خود ثمره یک کار فرهنگی است چراکه برنامه ریزی ها و فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری آن قریب به ٢ سال زمان برده که نهایتاً خروجی کار و عملکرد این مجموعه ها در کنگره ارائه خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در ادامه با بیان این که در استان همدان برنامه های قابل توجهی در راستای بزرگداشت شخصیت های برجسته رقم خورده است، گفت: در سال گذشته نیز کنگره بزرگداشت آیت الله نجفی در استان همدان برگزار شد که در سطح کشور بسیار تأثیرگذار بوده است.

حنانه فراهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار