اجرای برنامه های متنوع در هفته بسیج منجر به تحقق ساحت های تعلیم و تربیت در قالب سند تحول بنیادین خواهد شد

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: با اجرای برنامه های متنوع در هفته بسیج به چندین ساحت از ساحت های تعلیم و تربیت در قالب سند تحول بنیادین تحقق خواهیم بخشید.

کد مطلب: ۹۶۴۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه های متنوع در هفته بسیج منجر به تحقق ساحت های تعلیم و تربیت در قالب سند تحول بنیادین خواهد شد

احمد ناصری در آیین صبحگاه مشترک آموزش و پرورش و سپاه که در سالن صفای دبیرستان رسالت شهرستان مشگین شهر برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه در استان اردبیل 729 نفر دانش آموز شهید و در شهرستان مشگین شهر نیز70 نفر در عرصه دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند گفت: بسیج دانش آموزی عزمش برتداوم راه این عزیزان است و ارزش هایی که مورد توجه دانش آموزان شهید بوده آن ارزش ها و روحیات حتما با فعالیت های بسیج دانش آموزی تداوم خواهد یافت.

او با تاکید براینکه تشکیل بسیج دانش آموزی از طرفی در راستای سند تحول بنیادین صورت گرفته ، یادآوری کرد : در سند تحول بنیادین شش ساحت برای تعلیم وتربیت تعریف شده که دو بعد آن مصداق عینی تشکل بسیج دانش آموزی و فعالیت های آن می باشد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان سند تحول برگرفته ازبیانات ، افکار و اندشیه های مقام معظم رهبری ، ارزش ها انقلاب اسلامی و آموزه های دینی می باشد و اینکه گفته می شود سند تحول ده سال پیش تصویب شده و بسیج دانش آموزی قبل از آن بوده هیچ مغایرتی باهم ندارند بلکه منطبق برهم هستند.

ناصری ساحت تعلیمی و تربیتی و سیاسی و اجتماعی را یکی از ابعاد تشکل بسیج دانش آموزی دانسته و بیان کرد : در سند تحول بنیادین شش حوزه تعریف شده که بر این اساس دانش آموزان و نسل جدید در حوزه سیاسی و اجتماعی باید قدرت تشخیص و تحلیل کافی داشته باشند و بسیج دانش آموزی تلاش می کند بخشی از این نیاز را به کمک آموزش و پرورش برطرف کند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: ترویج و گسترش و توسعه افکار و اندیسه ها و مشی عملی دین مدارانه انقلابی امام راحل و مقام معظم رهبری از جمله هدفهایی است که ایده تشکیل بسیج دانش آموزی مبتنی برآن صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود : ازجمله سیاست های مورد تاکید ادارات آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین این هست که ما فعالیت های دینی وفعالیت های مشارکتی و فعالیت های دسته جمعی را دربین دانش آموزان ترویج دهیم چون فردا باید در حوزه های مختلف به عنوان یک شهروند مشارکت داشته باشند ، نقش ایفا بکنند، موثر باشند بتوانند دیگران را تحمل بکنند ، انتقاد پذیر باشند، دیدگاه های خود را بطور صریح وروشن بیان کنند .

ناصری ادامه داد : اردوی راهیان نور از جمله جلوه ها و فعالیت هایی است که بسیج دانش آموزی به نمایش می گذارد و مقام معظم رهبری فرمودند: « اردوی راهیان نور فن آوری بهره برداری از ارزشها و معنویت های دفاع مقدس است یک روش است برای اینکه ما از ارزش های دفاع مقدس بتوانیم استفاده در حد مطلوب داشته باشیم. »

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح شهید بهنام محمدی در راستای مدرسه محوری و سند تحول در چشم انداز 1404 طراحی شده است و موجب پیوند بین خانواده، مدرسه و مسجد می شود تا مدرسه را از فضای بسته خودش خارج کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نقش دانش آموزان را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب موثر دانسته و بیان کرد : در این بیانیه جایگاه ویژه ای برای جوانان و نوجوانان دیده شده که در چشم انداز تحقق توسعه کشور و تمدن سازی جمهوری اسلامی این عزیزان نقش اصلی را ایفا می کنند و نقش بسیج دانش آموزی در این جا به وضوح دیده می شود.

ناصری در گفت وگو با پانا به برنامه های روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: با همکاری مشترک سپاه حضرت عباس (ع) و آموزش و پرورش استان برنامه متنوعی تدارک دیده شده که اجرای صبحگاه مشترک دانش آموزان بسیجی ، دیداربا خانواده های شهدای دانش آموز ، غبار روبی از مزار شهدای دانش آموز، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز از جمله دیگر برنامه هایی است که برای این هفته تدارک دیده شده است .

او افزود: ان شاالله با اجرای این برنامه ها ما به چندین ساحت از ساحت های تعلیم وتربیت در قالب سند تحول بنیادین هم تحقق خواهیم بخشید تعلیم و تربیت سیاسی اجتماعی تعلیم و تربیت عبادی و اعتقادی و اخلاقی و تعلیم تربیت علمی و فناورانه از جمله ساحت هایی است که در قالب این برنامه مورد پی گیری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه برنامه ضمن حضوردر جلسه شورای آموزش و پرورش مشگین شهر، در یادواره شهدا ی دانش آموزاین شهرستان که در مسجد حضرت ابوالفضل برگزار شده بود، شرکت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار