شیوه‌نامه بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان ابلاغ شد

تهران (پانا) - نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان شیوه‌نامه بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان را به همه ادارات آموزش و پرورش استان‌ها و مدارس خارج از کشور ارسال کرد.

کد مطلب: ۹۵۸۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان ابلاغ شد

«هفته بزرگداشت پیوند اولیا و‌مربیان» با هدف افزایش میزان مشارکت و اثربخشی خانواده در تعالی نظام تعلیم و تربیت و تبیین نقش و جایگاه خانواده در آموزش و پرورش و گسترش همکاری میان والدین و مربیان در تقویت و هم‌سویی روش‌‌های تربیتی از ۲۴ تا ۳۰ مهر در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

طبق شیوه‌نامه ابلاغی استان‌ها باید با بهره‌گیری از ظرفیت شورای انجمن اولیا و مربیان استان و مناطق و توجه به شعار «مشارکت در مدرسه حق والدین است» برنامه‌های زیر را در هفته پیوند برگزار کنند: باید وظایف و کارکردهای انجمن اولیا و مربیان به والدین معرفی شود. همچنین افتتاح اتاق گفت‌وگوی اولیا در هفته پیوند مورد توجه قرار گیرد و ترتیبی داده شود که ۲۰ درصد از مدارس تابعه استان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

طبق شیوه‌نامه ابلاغی باید حداقل یک برنامه متمرکز در مرکز استان و ادارات آموزش و پرورش و مناطق تابعه با حضور اعضای شورای آموزش و پرورش، مسئولان استانی، کارشناسان صاحب‌نظر، اصحاب رسانه و اعضای انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس برگزار شود.

برگزاری مسابقات فیلم کوتاه، عکس، شعر، مقاله، داستان کوتاه و تشکیل نمایشگاه‌های فرهنگی و تقدیر از روسای آموزش و پرورش، کارشناسان انجمن‌های اولیا و مربیان، انجمن‌های واحدهای آموزشی و بسترسازی برای شناخت و بهره‌گیری مناسب از تخصص‌ها و مهارت‌های اولیا در اداره امور مختلف مدرسه از دیگر برنامه‌هایی است که در این شیوه‌نامه بر اجرای آن‌ها تاکید شده است.

همچنین تاکید شده است که از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی استانی و منطقه‌ای، ائمه جمعه و جماعات و سایر زیرساخت‌های آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها برای بیان اهمیت مشارکت و همکاری با مدرسه در تربیت دانش‌آموزان استفاده شود.

روزشمار هفته پیوند به شرح زیر است:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار