233 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد مازندران، بدهکار مهریه هستند

ساری (پانا) - مدیر نمایندگی ستاد دیه مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 823 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان حضور دارند، اعلام کرد که 233 نفر از این تعداد زندانیان مهریه هستند.

کد مطلب: ۹۴۲۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
233 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد مازندران، بدهکار مهریه هستند

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رییس دادگستری مازندران، در جلسه ستاد دیه استان، با تاکید بر لزوم حفظ کرامت زندانیان گفت: بسیاری از زندانیان انسان‌های شریف و محترمی هستد که قادر به پرداخت بدهی خود نبوده و طبق قانون در زندان گرفتار هستند که باید کرامت آنها حفظ شود.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مازندران ادامه داد: افرادی باید در زندان باشند که راهی جز زندانی شدن آنها وجود ندارد و حضورشان در جامعه برای مردم مضر است که اشرار، مفسدین، سارقین مسلح، قاتلین و محکومین حوزه مواد مخدر از جمله این موارد به شمار می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تاکید کرد: باید تلاش شود برای افرادی که به دلایلی مانند مسائل مالی و جرائم غیرعمد در زندان حضور دارند در حد امکان از مجازات های جایگزین حبس استفاده شده یا عفو و بخشش شامل حال آنها شود تا با رهایی از زندان به زندگی عادی خود بازگردند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه اگر کسی بدهی مالی دارد و توان پرداخت آن بدهی را ندارد، نباید در زندان محبوس بماند، خاطرنشان کرد: آزادی افرادی که به دلیل مسائلی مانند مهریه، نفقه و دیه در زندان حضور دارند باید در دستور کار و اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین اظهار کرد: دستگاه قضایی استان و خیرین و همه افراد جامعه فرهنگ کمک به دیگران به ویژه کمک به زندانیان گرفتار را در جامعه ترویج کنند و افرادی به جمع خیرین اضافه شوند که نتیجه این مهم کاهش جمعیت بدهکاران محبوس باشد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه از بدو تاسیس ستاد دیه استان تا پایان سال 97، تعداد چهار هزار و 750 نفر از زندان های استان آزاد شده اند، گفت: در این راستا 706 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخش عمده آن توسط بانک های عامل و بقیه از طریق منابع استانی و ستاد دیه کشور تامین اعتبار شده است.

محمد علی غمگسار ادامه داد: در حال حاضر 823 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان حضور دارند که 233 نفر از این تعداد زندانیان مهریه هستند.

او افزود: در جشن گلریزان سال 98 مبلغ سه میلیارد و 639 میلیون ریال برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری و با این رقم 18 نفر از مددجویان حاضر در زندان های استان مازندران آزاد شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار