مدیرکل راه آهن قم به عنوان مدیر برتر بسیجی استان در سال ۱۳۹۷ انتخاب شد

قم (پانا) - طی مراسمی از محسن اعتماد مدیر کل راه آهن قم به عنوان “مدیر برتر بسیجی سال ۱۳۹۷ ” استان قم تقدیر شد.

کد مطلب: ۹۲۷۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل راه آهن قم به عنوان مدیر برتر بسیجی استان در سال ۱۳۹۷ انتخاب شد

در این مراسم که باحضور عباس زاده، مشاور مدیر عامل و فرمانده بسیج راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسن پور، فرمانده بسیج ادارات استان قم، عباسی فرمانده بسیج کارمندی حوزه شهیدبهشتی قم، زینعلی بیگ، فرمانده بسیج استانداری قم و مهرابی، فرمانده پلیس راه آهن قم در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد؛ محسن اعتماد با اشاره به اینکه راه آهن قم ۲۸۰ عضو فعال بسیج و تعداد ۶ خانواده شهید تحت پوشش دارد افزود: تمامی کارکنان راه آهن قم شبانه روز خدمتگزار زائرین حرم حضرت فاطمه معصومه (س) هستند و به برکت وجود گنبد و بارگاه ملکوتی این بزرگوار است که انگیزه خدمت رسانی را در وجود ما چندین برابر می‌کند.

وی گفت: نقش بسیج در تحقق شعار سال، نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی است در کنار این نقش راه آهن در توسعه پایدار کشور و نیز کمک به چرخه تولید را نباید نادیده گرفت.

اعتماد ادامه داد: راه آهن می‌تواند در تمامی مولفه‌های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی نقش آفرین باشد.

وی عنوان کرد: در بُعد اقتصادی با انتقال هر تن کیلومتر از جاده به ریل ۳۵ سی سی و در هر نفر کیلومتر ۲۰ سی سی صرفه جویی انرژی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این موضوع که امروزه کشور‌ها با چالش بزرگ آلودگی هوا روبرو هستند تصریح کرد: چالش بزرگ آلودگی هوا و سوخت‌های فسیلی آثار مخربی را در پی دارد در این میان راه آهن بعنوان حمل و نقل سبز یک هدیه بزرگ به مردم است به طوری که با گسترش حمل و نقل ریلی می‌توان استفاده از حمل و نقل جاده‌ای را محدود وعلاوه بر کاستن از آلودگی هوای شهرها، از تخریب محیط زیست و از بین بردن طبیعت برای گسترش حمل و نقل جاده‌ای جلو گیری کرد.

مدیر کل راه آهن قم حوزه اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تصادفات جاده‌ای که هرساله شمار زیادی از هموطنان عزیزمان را به کام مرگ می‌کشد و باعث تلف شدن سرمایه‌های اجتماعی واز طرف دیگر آثار مخرب اجتماعی سختی در پی دارد، راه آهن با داشتن ایمنی بالا یک بیستم جاده سوانح دارد و این مزیت راه آهن را ایمن‌ترین و راحت‌ترین مد حمل و نقلی در بین دیگر مد‌های حمل نقل تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: اتصال چشمه‌های بار به شبکه ریلی و کمک به چرخه تولید ملی یکی از بارزترین مولفه‌های راه آهن در اقتصاد مقاومتی است چرا که راه آهن با داشتن پتانسیل بالا در حمل بار و به صرفه بودن هزینه‌ها و کاهش قیمت تمام شده تولیدات ملی می‌تواند در تحقق شعار سال کمک بسزایی داشته و باعث رونق چرخه تولید شود.

داوود عباس زاده مشاور مدیر عامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن ج. ا. ا. نیز در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ بسیجی باید در تمام شئونات فردی و اجتماعی ما پیاده شود گفت: خدمت صادقانه و بی منت از ویژگی‌های مهم بسیج است. رعایت فرهنگ سازمانی و عمل کردن به آن در گرو رفتار اسلامی است و مردم طمع خدمت را باید در رفتار بسیج بچشند.

وی ادامه داد: وقتی دشمن در تمامی دنیا بدنبال این است که حکومت دینی را یک حکومت نا کارآمد و بی برنامه نشان دهد ما باید تلاش کنیم تا نظام دینی مان یک نظام فعال و پویا باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار