پمپئو: واشنگتن قصد حمله نظامی به تهران را ندارد

تهران (پانا) –- وزیر امور خارجه آمریکا در حالی که در ادعاهای اخیر خود تلاش کرد ایران را نسبت به ایجاد «خشم» جهان علیه این کشور تهدید کند اعلام کرد که مفهوم این حرف آن نیست که واشنگتن قصد حمله نظامی به ایران دارد.

کد مطلب: ۸۳۱۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: واشنگتن قصد حمله نظامی به تهران را ندارد

به گزارش نیویورک پست، مایک پمپئو در مصاحبه‌ای با پولیتیکال به ایران هشدار داده است که برنامه سلاح‌های هسته‌ای را دنبال نکند و گفته که این اقدام می‌تواند خشم جهان را برانگیزد.

او تصریح کرد که امیدوار است هیچ‌گاه برای آمریکا این ضرورت احساس نشود که نیاز به عملیات نظامی علیه ایران وجود دارد.

پمپئو گفته است که سرنوشت توافق هسته‌ای با ایران هر چه که باشد، به نفع تهران نخواهد بود که برنامه سلاح هسته‌ای را دنبال کند.

او ادامه داد‌: «امیدوارم آنها (تهران) متوجه باشند که اگر برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهند، خشم جهان شامل حال آنها خواهد شد.»

او تأکید کرد: «اگر بخواهند چند سانتریفیوژ را بچرخانند یا به سمت برنامه سلاح هسته‌ای حرکت کنند، این موضوع برای جهان غیرقابل قبول خواهد بود و ما مسیری را طی می‌کنیم که من فکر نمی‌کنم به نفع ایران باشد.»

او گفت که به هر حال درباره واکنش نظامی آمریکا سخن نمی‌گوید.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «زمانی که می‌گویم خشم، نباید آن را با اقدام نظامی اشتباه گرفت. زمانی که از خشم صحبت می‌کنم منظور من فشار روحی و قدرت اقتصادی است که آنها را نابود خواهد کرد. این چیزی است که از آن حرف می‌زنم. من اینجا درباره اقدام نظامی صحبت نمی‌کنم. من واقعا امیدوار هستم که (گزینه نظامی) هیچ‌گاه مد نظر نباشد. این موضوع به نفع هیچ‌کس نیست.»

او گفت‌: «رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار