کُردهای مرزنشین بعد از سینما سوژه کتاب نوجوانان شدند

تهران (پانا) - «نوشین شعبانی» نویسنده کودک و نوجوان از انتشار کتاب جدید خود با عنوان «اژدی‌های خفته» برای نوجوانان خبر داد. 

کد مطلب: ۱۲۲۳۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کُردهای مرزنشین بعد از سینما سوژه کتاب نوجوانان شدند

به گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان شعبانی درباره کتاب جدید خود گفت: این اولین‌ رمان نوجوان من و اولین کتابی است که به موضوع میادین مین و بچه‌ها پرداخته است.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان افزود: این داستان به زندگی مرزنشنینان کُرد در جریان جنگ و بعد از آن پرداخته و خوانندگان ضمن آشنایی با فرهنگ مردم کُرد، با خطرات مین‌های باقی‌مانده از جنگ و رنج‌های قربانیان آن به خصوص کودکان آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «شوان گفت: خودت را به آن راه نزن. گفتم که توی کوه چیزی زیر زمین تکان می‌خورد. انگار یک گاو چاق زیر خاک از این پهلو به آن پهلو می‌شود. خبات با خنده گفت: از کی تا حالا گاوها زیر خاک می‌خوابند؟
شوان با اوقات تلخ گفت: پس باور نکردی. می‌دانستم باور نمی‌کنی. اما من با همین چشم‌های خودم دیدم که خاک زیر پایم تکان خورد و یک بوته‌ی خاکشیر بالا و پایین شد.
خبات با بی‌حوصلگی گفت: خب این چیزها را به بابات هم گفتی؟
شوان گفت: هی... تو که باور نکردی، او باور می‌کند؟»

انتشارات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس«اژدی‌های خفته» را با قیمت ٣٠ هزار تومان و شمارگان ١٠٠٠ جلد در ١٢۴ صفحه به بازار نشر کتاب کودک عرضه کرده است.

«ماجراهای کارآگاه کوچولو»، مجموعه «روباشاد»، «می‌سی‌نو کوچولو»، «شبح ترسو»، «چمچمه خاله»، «ماشینی که خواندن و نوشتن آموخت»، «آفرین به دردونه دختر یکی یکدونه»، «همسایه‌های تازه»، «سی‌گل و کبوتر دعا»، «هدیه‌ای برای دوست»، «جوجه‌های پرحنا»، «موجودی عجیب در سیاره ناشناخته»، «غزال طلایی»، «خوشبخت‌ترین نخل دنیا» و... از آثار پیشین نوشین شعبانی به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار