تعیین و تصویب درصد عوارض مالیات بر کالاها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت

تهران (پانا) - در جلسه کارگروه تعیین مالیات و عوارض بر کالاهای و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت در سال 1400 درصد عوارض مالیات بر این کالاها تعیین شد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تعیین و تصویب درصد عوارض مالیات بر کالاها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت

به گزارش وبدا، نخستین نشست کارگروه تعیین مالیات و عوارض بر کالاها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت در سال 1400 با حضور علی دل‌پیشه، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی؛ کارشناسان گروه هماهنگی سیاست‌های بخش سلامت، نمایندگان تام‌الاختیار سازمان برنامه و بودجه؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور؛ معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

بر اساس ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) مصوب مجلس در سال 1393، هرگونه تولید، واردات و عرضه کالاها و خدمات آسیب ‌رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوءمصرف، مشمول عوارض خاص تحت عنوان عوارض سلامت می‌باشد.

در ابتدای هر سال کارگروهی با مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضویت وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور، درصد عوارض بر خدمات، اقدامات و کالاهای آسیب ‌رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوءمصرف را تعیین و ابلاغ می ‌نماید.

در نخستین نشست کارگروه تعیین مالیات و عوارض بر کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت که در سال 1400 برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر پیرامون تعیین مالیات و عوارض بر کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت، بر اساس تصمیم نمایندگان وزارتخانه‌های یاد شده و سازمان برنامه و بودجه، درصد عوارض یاد شده برای سال ۱۴۰۰ تعیین و به تصویب رسید.

شایان ذکر است بر اساس قانون، در صورت اخذ عوارض تعیین مالیات و عوارض بر کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت، 100 در صد مبلغ وصولی پس از واریز به خزانه و مبادله موافقت نامه به صورت درآمد، هزینه در اختیار دستگاه های اجرائی مربوطه قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار