حاجی میرزایی: سیاست ما در آموزش و پرورش آشنایی جامعه دانش‌آموزی با معارف و تعالیم امام علی است

اصفهان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت که دوران کوتاهی که امام علی (ع)حکومت کرد، جلوه نابی از حکومت بر مبنای ارزش‌های دینی و منطبق با تعالیم اسلامی به نمایش گذاشته شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: سیاست ما در آموزش و پرورش آشنایی جامعه دانش‌آموزی با معارف و تعالیم امام علی است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط ویدیویی که با اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری علوی داشت باتبریک ولادت امام علی (ع) و روز پدر به مردم و به خصوص جامعه فرهنگیان گفت: خوشبختانه جامعه دوستدار امام علی (ع) منابع ارزشمندی را برای آشنایی با شخصیت امام علی دارند. آن چه در بیان رسول اکرم در وصف امام علی آمده است، هرفراز آن دریچه ای است به سوی شخصیت بزرگوار و پر رمز و راز امام علی در اسلام است.

وی ادامه داد: شخص تعیین کننده و پیشرو همچنان که در کلام آن امام، نامه های امام و حکمت های منتخب در کتاب شریف نهج البلاغه در سایر کتب روایی معتبر نقل شده است هر یک برای آشنایی بیشتر با خصوصیات و ویژگی های امام علی (ع) حاوی نکات ارزشمندی برای جامعه اسلامی است چه در دوران پیش از اسلام که کودکی بود و درکنار پیامبر زندگی می کرد و اولین پیرو پیامبر بود و اولین کسی بود که به رسالت پیامبر ایمان آورد. چه بعد از اسلام که در تمام لحظات در کنار پیامبر به عنوان یاوری امین، موثر و در خدمت پیامبر بود و چه در دوره پس از رحلت پیامبر و در دوره حکومت خلفا سیره امام علی الهام بحش جامعه اسلامی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: دوران کوتاهی که امام علی (ع)حکومت کرد، اگرچه آن دوران دوران پر فراز و نشیبی بود، امام جلوه نابی از حکومت بر مبنای ارزش های دینی و منطبق با تعالیم اسلامی به نمایش گذاشته شد و برای افرادی که اهل تفکر هستند این دوره می درخشد و می تواند الگوی حکومت داران و تمام کسانی که ادراه جامعه را بر عهده دارند باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برخودم وظیفه می دانم از همکاران خودم در معاونت پرورشی در سراسر کشور برای برگزاری جشنواره علوی با توجه به شرایط سخت کرونا در فضای مجازی تشکر کنم و تمام کسانی که با شور و شوق و ایمان فعالیت کردند. سیاست ما در آموزش و پرورش این است که جامعه دانش آموزی با معارف آن امام با تعالیم آن امام عزیز آشنا شوند و این سیاست در برنامه های مختلف آموزش وپرورش پیگیری خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم همه ما و همه جامعه اسلامی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امام علی که نقطه اشتراک و همبستگی تمام فرق اسلامی است و مورد اعتماد و احترام همه مسلمانان است و همه جامعه اسلامی بتوانند از تعالیم ناب امام علی بهره مند شوند.

خبرنگار:حسن تقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار