رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

13 محدودیت کرونایی مازندران تا پایان هفته ادامه دارد

ساری (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأکید کرد که 13 محدودیت کرونایی اعلام شده در استان تا پایان هفته ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
13 محدودیت کرونایی مازندران تا پایان هفته ادامه دارد

در شبانه‌روز گذشته در مازندران 142 بیمار جدید مشکوک به کرونا شناسایی شدند تا آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به 722 نفر برسد. مازندران در کنار 26 استان دیگر همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و این هفته با 13 محدودیت کرونایی مواجه شده است تا از میزان انتقال و شیوع ویروس کرونا کاسته شود.

محدودیت‌هایی که به گفته سخنگوی دولت فعلا یک هفته‌ای است، اما اگر لازم باشد تا دو هفته هم می‌توان این محدودیت‌ها را افزایش داد.

سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به پانا گفت: «اعمال محدودیتهای ابلاغی مختص شهرستان‌های قرمز است و مدت زمان اجرای آن فعلا تا پایان هفته است.»

به گفته او تمدید محدودیت‌ها منوط به ادامه وضعیت قرمز و درخواست مجوز مجدد خواهد بود.

موسوی مصادیق مشمول محدودیت را چنین اعلام کرد: «مراکز آموزشی شامل دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌‌وحرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها در این محدودیت‌های اعلام شده مد نظر ما هستند.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعطیلی استخرهای سرپوشیده و مراکز آبی، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها را پنج محدودیت دیگر اعمال شده برای مشاغل برشمرد.

طبق اعلام موسوی باغ‌وحش و شهربازی‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه از دیگر اماکن و مشاغلی هستند که تا پایان هفته اجازه فعالیت ندارند.

موسوی تأکید کرد که برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها نیز ممنوع است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به این که وضعیت بیماری کرونا در سطح استان در روز‌های اخیر روند افزایشی پیدا کرده است، گفت: «تنها راه کنترل این وضعیت، افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط همه افراد جامعه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار