تحریم‌های جدید ایران شامل چه افراد و نهادهایی می‌شود؟

پمپئو: هر کشوری که تحریم‌های ایران از جمله تحریم‌های تسلیحاتی را نایده بگیرد، تحت تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت

تهران (پانا) - وزیر خارجه آمریکا از اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ایران از جمله علیه وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی کشورمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تحریم‌های جدید ایران شامل چه افراد و نهادهایی می‌شود؟

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در کفنرانسی خبری به همراه چند نفر دیگر از مقامات ارشد آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان از جمله وزارت دفاع و رئیس این وزارت‌خانه خبر داد. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم که در این کنفرانس حاضر بود اعلام کرد که این وزارتخانه نهادهایی را که از برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالیستیک ایران حمایت می‌کنند و مقامات ارشد ناظر بر قدرت هسته‌ای ایران و توسعه موشک‌های بالیستیک را هدف قرار داده است.

منوچین همچنین اعلام کرد که برخی از اهداف مرتبط با سازمان انرژی اتمی ایران هستند. سازمان صنایع دفاعی و برخی از معاونان سازمان انرژی اتمی از جمله ۵ دانشمند هسته‌ای کشورمان در این فهرست هستند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: آمریکا اجازه نمی‌دهد که ایران بخواهد در زمینه موشک‌های بالستیک پیشرفت کند. ما خیلی چیزها از جمله مسائل موشکی ایران را زیر نظر داریم. این دولت هر ابزار لازم را استفاده می کند تا جلوی فعالیت های موشکی و هسته ای ایران را بگیرد.

پمپئو در این نشست بار دیگر مدعی شد که آمریکا وزارت دفاع ایران را تحریم خواهد کرد. او همچنین گفت که امریکا نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را به خاطر دور زدن تحریم‌های ایران تحریم خواهد کرد. پمپئو مدعی شد: وقتی در سال 2018 رویکرد فشار حداکثری را علیه ایران شروع کردیم، خیلی‌ها گفتند که این رویکرد کار نخواهد کرد اما اشتباه می‌کردند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: هر کشوری که تحریم‌های ایران از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه این کشور را نایده بگیرد، تحت تحریم‌های ما قرار خواهد گرفت. او مدعی شد: ما فشار حداکثری را ادامه می‌دهیم تا ایران را به میز مذاکره برگردانیم.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا هم در این نشست خبری مشترک ادعا کرد: آمریکا اماده پاسخ به هرگونه حمله از سوی ایران است.

چه افراد و نهادهایی تحریم‌ شده‌اند؟

وزارت دفاع ایران

تحریم‌های هسته‌ای شامل: پنج‌ دانش‌مند عضو سازمان انرژی اتمی ایران؛ محمد قنادی مراغه؛ جواد کریمی ثابت و پژمان رحیمیان (معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای)؛ بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت فناوری‌های پیشرفته ایران (IATC) و شرکت مصباح انرژی.

تحریم‌های موشکی: شرکت «شهید همت»؛ گروه صنعتی ماموت (صنایع ماموت) و شرکت تابعه آن «ماموت دیزل) و مدیران آن؛ و رئیس‌جمهوری ونزوئلا که از سوی دولت آمریکا به هم‌کاری با ایران متهم شده است.

۲. تحریم سایر کشورها

دونالد ترامپ، دستور داده هرکه مستقیم یا غیرمستقیم، با ایران دادوستد تسلیحاتی داشته‌باشد، تحریم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار