رئیس سازمان صدا و سیما:

هر نامزد انتخابات یک کانال ۲۴ ساعته تلوبیون در اختیار خواهد داشت

تهران (پانا) - رئیس سازمان صدا و سیما گفت هر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تا پایان تبلیغات یک شبکه اختصاصی در تلوبیون خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۴۸۰۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
هر نامزد انتخابات یک کانال ۲۴ ساعته تلوبیون در اختیار خواهد داشت

نشست خبری تشریح برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی صبح امروز با حضور حمید جبلی رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد.

پیمان جبلی با اشاره به این مطلب که در این دوره با لجن پراکنی ها برخورد می شود، گفت: با عوامل تخریب فضای سالم تبلیغاتی برخورد و به عنوان رسانه ملی این مسائل را افشا خواهیم کرد و جلوی بروز لجن‌پراکنی‌ها را خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: هر نامزد یک کانال ۲۴ ساعته تلوبیون در اختیار خواهد داشت که امکان پخش با اینترنت رایگان برای مخاطبان نیز وجود دارد. در فضای مجازی سامانه تلوبیون با مخاطب چند ده میلیونی در اختیار نامزدهاست و هر نامزد می تواند یک کانال و یک استودیوی اختصاصی داشته باشد که با اینترنت رایگان، برنامه های تبلیغاتی انتخاباتی تلوبیون در دسترس مردم قرار می گیرد.

جبلی اضافه کرد: ساترا به عنوان نهاد قانونی تنظیم‌گر به سکوها و پایگاه های اینترنتی که می خواهند در این زمینه فعالیت کنند، کمک می کند. مجوز پخش زنده به داوطلبان و سکوها با رعایت قوانین و مقرراتی که ساترا در اختیارشان می گذارد، داده خواهد شد. همه ستادها امکان استفاده از نظرسنجی های سازمان را دارند که با اعلام اسامی نامزدها این نظرسنجی ها صورت می گیرد و برای ستادها ارسال می شود.

در بخش دیگری از این نشست پیمان جبلی با اشاره به این مطلب که نظرسنجی‌های تلویزیون حکایت از استقبال مردم از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری دارد، گفت: پس از تشییع شهدای خدمت نظرسنجی‌های سازمان صداوسیما مشارکت بالاتر مردم در انتخابات را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: نظرسنجی‌هایی که قبل و بعد از شهادت رئیس جمهور انجام شد با افزایش ۱۲ درصدی مشارکت و کاهش حدود ۲۰ درصدی عدم مشارکت قطعی را نشان می‌دهد که بخشی از این آمار می تواند به انعکاس مناسب تشییع شهدای خدمت مرتبط باشد.

رئیس سازمان صداو سیما با اشاره به این مطلب که  تبیین ابعاد شخصیت و اقدامات و روحیه خدمتگزارانه رئیس جمهور شهید به مردم در تمایل به شرکت در انتخابات و تعیین رئیس جمهور آینده هم تاثیر داشته است، گفت: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنج برنامه مناظره در نظر گرفته شده است که این مناظره‌ها سه و نیم تا چهار ساعت خواهد بود که قرار است پس از اذان مغرب از شبکه یک سیما پخش شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام اسامی از سوی شورای نگهبان مراسم قرعه کشی برگزار می شود و در ادامه به ستاد کاندیداها محورهای مناظره و آنچه را که در مناظره ها مطرح می شود اعلام می‌شود.

رئیس سازمان صداو سیما خاطرنشان کرد: هنوز نام مجری و مجریان حاضر در مناظره‌های انتخاباتی مشخص نشده است و تا چند روز قبل از نخستین مناظره نام مجری مناظرات مشخص می‌شود.

وی به برگزاری میزگردهای انتخاباتی اشاره کردو گفت: سه میزگرد طراحی شده که نامزدها می توانند با حضور حداکثر ۲ نفر از مشاوران خود در آن حضور پیدا کنند. این میزگردها در حوزه حکمرانی و سیاست خارجی و اقتصاد برگزار می شود.

جبلی تصریح کرد: همچنین  گفت‌وگوی ویژه خبری مانند دوره های گذشته  در برنامه های صداو سیما خواهد بود، البته شیوه اجرای آن احتمال دارد با گذشته متفاوت باشد.

وی به دیگر برنامه‌های کاندیداها در انتخابات اشاره کرد و گفت: هر نامزد در یک برنامه با نام «بدون تعارف» شرکت می کند که در این برنامه به معرفی خود و کارنامه کاری‌اش می پردازد.

جبلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که هر کاندیدای انتخابات می‌تواند 31 برنامه استانی ضبط کند، گفت: نامزدها می توانند ۳۱ برنامه برای ۳۱ استان داشته باشند که این برنامه‌ها ضبطی خواهد بود و آنها این برنامه‌ها را در اختیار سازمان قرار می دهند.

رئیس سازمان صداو سیما به پخش دو مستند تلویزیونی و رادیویی نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: دو مستند تلویزیونی و رادیویی برای هر نامزد مشخص شده است که با توجه به ماهیت رادیو مستندهای رادیویی با تلویزیونی متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: برنامه های دیگری هم در رادیو و تلویزیون پیش بینی شده است که به‌زودی اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس سازمان صداو سیما با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کاندیداها اقدام به لجن پرانی و مباحث این چنینی نکنند، گفت: برای جلوگیری از تخریب و لجن پراکنی انتخاباتی هم از طرف رسانه ملی برخورد قاطع می شود. در مقابله با تخریب ها بسیار جدی خواهیم بود همچنین با عوامل تخریب ها برخورد خواهیم کرد و آن ها را افشا می کنیم. رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشاتشان به این مساله اشاره کردند و ما حتما برخورد می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار