رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی:
مشارکت سایر دستگاههای اجرایی در رشد همه جانبه نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان بانیازهای ویژه موثر است
مشهد(پانا)- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: یکی از سیاستها و رسالتهای آموزش و پرورش استثنائی تمرکز بر مشارکت سایر دستگاههای اجرایی در رشد همه جانبه نظام تعلیم و تربیت به ویژه برای دانش آموزان بانیازهای ویژه است.
![مشارکت سایر دستگاههای اجرایی در رشد همه جانبه نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان بانیازهای ویژه موثر است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/fAWYIasX8U7P/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHZr0Ywm9nlicsAIKXaKdntA,,/%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3+%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D9%88+%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4+%D8%A7%D8%B3%D8%AB%D8%AA%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86+%D8%B1%D8%B6%D9%88%DB%8C+%D8%A8%D8%A7+%D8%B3%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA+%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%DA%A9%D9%84+%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86+%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86+%D8%B1%D8%B6%D9%88%DB%8C+%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D8%AF.jpg)
جواد روحانی، سرپرست ادارهکل کتابخانههای عمومی استان خراسان رضوی گفت: هدف ما مهارتآموزی و مهارتپروری در دانشآموزان بانیازهای ویژه است چون این افراد نیاز به منابع خاص با توجه به شرایط خوددارند .
وی افزود: اداره کل کتابخانههای عمومی استان به عنوان یکی از ارگانهای فرهنگی اصلی در این حوزه میتواند با ایجاد حس ترغیب و مشارکت در نویسندگان و انتشارات در مسیر تامین نظام برنامه درسی برای اجرای کیفی برنامه درسی دانشآموزان با نیازهای ویژه همراه و همگام ما باشد.
وی افزود: امروز کتابخانههای عمومی به عنوان مراکز اجتماعی محسوب می شوند به عبارتی مکان آموزشی و فرهنگی سوم بعد از خانه و مدرسه هستند و میتوان از کتابخانهها به عنوان مرکز غیر رسمی آموزش و پرورش در حوزههای مهارت آموزی، تربیتی و ... نام برد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی مناسبسازی های لازم درفضای کتابخانه ها متناسب با گروه های معلولیت ، تهیه کتب صوتی برای نابینایان در همه کتابخانهها، کتابهای مصور ویژه ناشنوایان به ویژه به روز رسانی فرهنگ مصور برای دانشآموزان ، استفاده از ظرفیت کتابخانههای سیار در مدارس برای دانشآموزان با نیازهای ویژه و برگزاری محفل ادبی با حضور دانشآموزان و همکاران نابینا را از جمله اقتضائات لازم دانشآموزان بانیاز ویژه و همکاران دارای معلولیت دانست.
سرپرست اداره کل نهاد کتابخانههای عمومی استان نیز با اشاره به ارتباط مستقیم آموزش و پرورش استثنائی با افراد نیازمند خدمات خاص، افزود: میتوان از ظرفیت کتابخانههای عمومی به عنوان فضاهایی برای ادامه و تکمیل رسالت اداره کل کتابخانه های عمومی استان استفاده کرد.
حسین نوربخش در خصوص برگزاری نشستهای کتابخوان با گروههای مختلف معلولین، استقبال از نشستهای ادبی و کتابخوان در بطن مدارس ، استقبال از اختصاص کتاب و فضای کتابخانهای در فضاهای مورد نظر آموزش و پرورش استثنایی قول مساعد داد.
ارسال دیدگاه