رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

شورای دانش‌آموزی از ارکان تصمیم‌گیری در مدارس است

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: شورای دانش‌آموزی به عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مدارس است که با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های زندگی، تربیت اجتماعی، مسئولیت‌پذیری و تحقق امر دانش‌آموزمحوری فعالیت می‌کند.

کد مطلب: ۱۵۱۵۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی از ارکان تصمیم‌گیری در مدارس است

جواد روحانی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی نمایندگان منتخب شورای دانش‌آموزی مدارس استثنایی متوسطه اول و دوم مشهد در گفت‌وگو با پانا گفت: «به منظور ایجاد محوریت برای مدرسه و همچنین با توجه به توانمندی نسل جوان، شورای دانش‌آموزی به عنوان یکی از ارکان مدرسه مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاستگذاران است.»

وی افزود: «تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی به‌خصوص آموزه‌های سیاسی و اجتماعی آن در بین دانش‌آموزان، ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش‌آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان، استفاده از نقطه‌نظرات دانش‌آموزان در امور مختلف مدرسه، تسهیل در حسن اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی و امور اجرایی مدارس از طریق واگذاری مسئولیت به آنان، زمینه‌سازی برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان برای حضور بهتر و موثرتر آنان در همه عرصه‌های اجتماع از اهداف انتخابات شورای دانش‌آموزی است.»

روحانی افزود: «نمایندگان دانش‌آموزان در شوراهای دانش‌آموزی، نظرات خود را با مسئولین در فرآیند آموزش و پرورش مطرح می‌کنند و بستر مناسب را جهت تعامل فکر و اندیشه و نظرات خود فراهم می‌کنند و با مشــارکت عملی و حضـور فعال در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، گامی موثر را بــرای تمرین تجربه مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی، کارگروهی و تقویت خودبــاوری و اعتمــاد بــه نفــس برمی‌دارند.»

وی شورای دانش‌آموزی را گامی برای خودباوری دانش‌آموزان عنوان کرد و توصیه کرد: «جلسات شوراهای دانش‌آموزی با حضور فعال دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به عنوان نمایندگان دیگر دانش‌آموزان به صورت مرتب برگزار شود.»

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: «دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، استعدادهای فراوانی دارند که با تقویت روحیه خودباوری، تلاش و ایمان و توکل به خدا توانسته‌اند موفقیت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری و علمی کسب کنند و این حاصل روحیه خودباوری در آن‌ها است که باعث می‌شود علاوه بر بروز توانمندی‌ها نگرش جامعه نیز نسبت به آنان تغییر می‌کند.»

گفتنی است در این جلسه، نمایندگان منتخب شورای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مدارس استثنایی مشهد متوسطه اول و دوم از همه گروه‌های استثنایی به بیان مشکلات، نیازها و خواسته‌های خود در مدارس پرداختند که پس از جمع‌آوری درخواست‌های نمایندگان نسبت به رسیدگی آن قول مساعد داده شد.

خبرنگار : دنیا شریعتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار