آیین جزء خوانی حرم محمدهلال بن علی(ع) از نوادر ترتیل خوانی در کشور است

اصفهان (پانا) -مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت پوشش زنده آیین جزء خوانی حرم حضرت محمدهلال(ع) از نوادر ترتیل خوانی در کشور است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین جزء خوانی حرم محمدهلال بن علی(ع) از نوادر ترتیل خوانی در کشور است

محمد حسین کشکولی در گفت و گو با  پانا  در حاشیه ی آیین ملی جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) گفت: آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در آران و بیدگل، جلوه‌ای از دینداری مردم این شهر است و این آیین، ضمن ترویج فرهنگ قرآنی، زمینه ی انس با قرآن کریم را در بین مردم فراهم کرده و موجب ارتقای سطح ایمان و معنویت جامعه می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: این آیین به عنوان یک فعالیت فرهنگی و مذهبی، در معرفی و شناساندن شهرستان آران و بیدگل به عنوان شهر نمونه ی قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی نقش بسزایی دارد.

کشکولی تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان که آیین جزخوانی قرآن کریم در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) به صورت زنده از شبکه بین المللی قرآن و معارف سیما می شود، همه روزه از کشورهای مختلف از جمله یمن، لبنان، سوریه، کویت، بحرین و غیره از طریق فضای مجازی و حقیقی پیام هایی دریافت و بازخوردهای مناسبی دیده می شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان به صورت رسمی بعد از نماز صبح فقط در حرم امام رضا(ع) وجود دارد و حرم حضرت محمدهلال(ع) دومین حرم میزبان جزء خوانی صبحگاهی در کشور است.

کشکولی ادامه داد: پوشش زنده جزء خوانی حرم حضرت محمدهلال(ع) توسط عوامل بومی منطقه و خادمان رسانه آستان با استفاده از ۷ دوربین، کیفیت برنامه، نظم در چیدمان، توجه و حضور قلب شرکت کنندگان در مراسم، جزو نوادر ترتیل خوانی در کشور است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم معنوی، بر ترویج فرهنگ قرآنی و انس با قرآن کریم در جامعه تأکید کرد و افزود: رمضان بهترین فرصت برای انس با قرآن کریم و تعمیق معارف دینی است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پایان اظهار امیدواری کرد، با تلاش مسئولان و همکاری مردم، شاهد گسترش روزافزون این فرهنگ در جامعه باشیم.

آیین جزء خوانی حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) هر روز بعد از اقامه ی نماز صبح با حضور زائران و علاقه مندان به قرآن و عترت در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار و به صورت زنده از شبکه بین المللی قرآن و معارف سیما و شبکه اصفهان پخش می شود.

خبرنگار روح الله باقری

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار