معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد:

جزئیات اجرای طرح «خاتم» ویژه دانش‌آموزان در ایام نوروز

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح خاتم تا ۲۴ فروردین به‌منظور شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی دانش‌‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اجرای طرح «خاتم» ویژه دانش‌آموزان در ایام نوروز

محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «یکی از طرح‌هایی که معاونت آموزش متوسطه در دوره اول اجرا می‌کند، برنامه خاتم است که با موضوع خانواده، تلویزیون و مهارت برگزار می‌شود.»

وی ادامه داد: «هدف از برگزاری این طرح مهارت‌آموزی، شناسایی استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان و دنبال کردن علائق دانش‌آموزان برای مساله هدایت تحصیلی است.»

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه موضوع هدایت تحصیلی یک امر مهم و ضروری برای همه دانش‌آموزان است، چون دانش‌آموزان دست به انتخاب می‌زنند و مسیر آینده خود را از این طریق رقم می‌زنند، گفت: «‌این مساله از اهمیت بسیاری برخوردار است. ممکن است دانش‌آموزان استعدادها، خلاقیت‌ها و علائق مختلفی داشته باشند اما اطلاع نداشته باشند. لذا این طرح به همین منظور برنامه‌ریزی شده است.» 

کاظمی اضافه کرد: «در طرح خاتم، فیلم‌های آموزشی با مشارکت شبکه آموزش سیما درباره مهارت‌های مختلف از جمله مهارت‌های هنری، خیاطی، تعمیرگاهی، شبکه، کامپیوتر و ... ‌تهیه شده که دانش‌آموزان این فیلم‌ها را می‌بینند و خودشان پروژه‌ای را اجرا و فیلم آن را برای ما ارسال می‌کنند.»

وی گفت: «‌پویشی هم به همین منظور در نظر گرفته شده است که از 24 اسفند تا 24 فروردین اجرا خواهد شد. هر هفته ارزیابی صورت می‌گیرد و جوایزی هم که با همکاری صداوسیما تهیه شده است به نفرات برتر تقدیم می‌شود.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف اصلی این طرح آماده‌سازی دانش‌آموزان در راستای هدایت تحصیلی و انتخاب مناسب و مطلوب است، گفت: «سایت این پویش راه‌اندازی شده است و‌ دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت‌، فیلم‌ها را مشاهده ‌و طرح‌های خود را دهند تا کار ارزیابی آن‌ها انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار