پیام تبریک معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

گلستان(پانا)-موسی کابلی، معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش پرورش گلستان پیام تبریکی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بیست و یکم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در مجموعه فراخ و ریشه دار نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی است.

تحقق حیات طیبه با پرورش نسلی خداباور، ولایت مدار، خلاق، پویا، توانمند، منتقد، آگاه، وطن دوست، مدافع ارزش‌ها با هویت دینی و ملی و دارای مهارت از اهداف راهبردی آموزش و پرورش امکان پذیر است. در این میان سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران با مأموریت تربیت اجتماعی-مهارتی در نظام تعلیم و تربیت کشور،بستر مطلوبی برای مشارکت خلاقانه جامعه دانش‌آموزی است.

سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران با وجود ارکان و فعالیت های مهمی چون اعضا پیشتاز، مجلس دانش آموزی ، مجامع  اعضا و مربیان و خبرگزاری پانا فضایی مناسب جهت تربیت اجتماعی مخاطبان اصلی بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش میهن اسلامی ما می‌باشد.

بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که اجرای آن مهم‌ترین اولویت نظام تعلیم و تربیت است، رسیدن به حیات طیبه با آموزش در ساحت های مختلف و نهادینه نمودن آموزه های دینی،  اجتماعی، هنری و مهارت های ضروری به ویژه ایجاد و تقویت هویت اسلامی - ایرانی محقق خواهد شد.

شکل‌گیری سازمان دانش‌آموزی از جمله بسترسازی های مطلوب و شایسته است که در ایران اسلامی اتفاق افتاده است. وجود این مجموعه ارزشمند می‌تواند زمینه رشد و بالندگی آینده سازان میهن اسلامی را در همه ابعاد به ویژه در بُعد مهارتی _ اجتماعی فراهم نماید.

سازمان دانش‌آموزی به‌واسطه وجود با برکت دانش اموزان ایران اسلامی یکی از ثروتمندترین سازمان‌های کشور است که با برخورداری از قدرت ارزشمند معنوی، توانسته با اتخاذ رویکردهای تحولی و تمام ساحتی به فرصت و موقعیت بی‌بدیلی برای تربیت آینده‌سازان میهن عزیز اسلامی تبدیل شود.

امروزه مهم‌ترین مأموریت سازمان دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزانی با مهارت‌های زندگی، کنشگرانی با تعامل قوی و در یک‌کلام تربیت اجتماعی است، پس باید تلاش کنیم در چهل ساله دوم انقلاب شکوهمند اسلامی خروجی‌هایی متناسب با چشم‌انداز تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید رهبر حکیم انقلاب اسلامی است به جامعه ارائه شود.

اینجانب،۲۱ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی را به جامعه فرهنگیان و دانش آموزان ارجمند به ویژه اعضا، مربیان، مدرسان، دانش آموز عضو تشکلات ،خبرنگاران پانا ، نمایندگان مجلس دانش آموزی، همکاران پرتلاش و پیشکسوتان عزیز و تمامی زحمت کشان  این عرصه تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان دوام و توفیق همه عزیزان را در دستیابی به اهداف عالی تربیتی و ارتقای میهن اسلامی مسألت دارم.

 

نویسنده : Mehregan Mohammadi

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار